Már szinte nem is emlékezni arra, mikor volt utoljára, hogy a világ egyik leghíresebb motorkerékpár-gyártója, a Harley-Davidson igazán sikeres időszakot élt volna meg meg eladások és profit tekintetében. Hiába az állandóan érkező új modellek, a folyamatos beruházások és a jövőre vonatkozó tervek, a vállalat képtelennek tűnik kilábalni a veszteségek örvényéből, amelyben jelenleg vergődik. Megérkeztek a tavalyi év statisztikái is.
A Harley ezen a héten tette közzé a tavalyi év eladási eredményeit, valamint a 2024-es negyedik negyedéves jelentését és a 2025-ös előrejelzését. A helyzet egyelőre nem fest túl fényesen.
Elég csak megnézni, hány motort adott el a Harley tavaly: mindössze 148 862 darabot, ami nem kevesebb, mint 17 százalékos visszaesést jelent 2023-hoz képest. Az esés különösen drámai volt az év utolsó három hónapjában, amikor az eladások 53 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest.
A működési bevétel szempontjából 2024 még nagyobb visszaesést hozott: 47 százalékkal esett vissza az előző évhez képest, mindössze 417 millió dollárra. Ezzel párhuzamosan a konszolidált bevétel is 11 százalékkal csökkent. Ezek rendkívül gyenge számok, de a Harley állítása szerint számítottak rájuk a piaci nehézségek miatt.
Volt azonban egy szegmens, ahol a Harley-Davidson kiemelkedően teljesített: a túramotorok kategóriája. A vadonatúj Street Glide és Road Glide modellek bevezetése nyomán a Harley eladásai ebben a szegmensben öt százalékkal növekedtek, és a vállalat lenyűgöző, 74,5 százalékos piaci részesedést ért el.
A lefelé tartó spirál azonban 2025-ben is folytatódhat. A Harley-Davidson előrejelzése szerint a bevételek stagnálni fognak, legfeljebb öt százalékos csökkenéssel, a működési bevétel akár 15 százalékkal is visszaeshet, és a motoreladások fellendülésére sem lehet komoly mértékben számítani.
A Harley tehát egyelőre nem találta meg a biztos módszert, mellyel sikerülne ismét pozitív változást elérni. Amikor januárban bejelentették a 2025-ös új modelleket, valójában egyetlen teljesen új motort sem mutattak be, amely fellendíthetné az eladásokat, hiszen a Pan America 1250 ST-t aligha lehet vadonatúj modellnek nevezni.
Igaz, a Cruiser és a Grand American Touring modellek is kaptak némi frissítést az új modellévre, de ezek sem volumenben, sem hatásukban nem tűnnek elegendőnek ahhoz, hogy megmentsék a Harley-t az egyre mélyülő válságtól. Sőt, mintha a vállalat maga sem igazán törődne ezzel.
Talán egy teljesen új modell lehetne a megoldás a jövőben, de a gyártó egyelőre nem igazán tervezi meglépni ezt a jelenlegi információk szerint.