hirdetés

Új utakon a Mini

A Clubman bemutatóját övező média-hírverést kihasználva a márka illetékesei fellebbentették a fátylat jövőbeli terveikről.

Új utakra tért a Mini. A BMW-csoporthoz tartozó brit márka az új Clubman bemutatásával is egyértelműen demonstrálta: immár a kompakt középkategóriát is célba vették modelljeikkel. (A Mini méretnövekedését jól szemléleti nyitóképünk.) Az egykoron csupán egyetlen retró-beütésű típus gyártására újra életre hívott cég most már nyilvánvalóan nem csak globális jelenlétre törekszik, hanem szélesítgeti is a típusválasztékot.  A BMW Miniért felelős igazgatósági tagja, Peter Schwarzenbauer a Clubman bemutatóját követően a brit Autocarnak nyilatkozva vázolta a jövővel kapcsolatos elképzeléseiket. Ezek szerint a Mini mind teljesebb választékkal rendelkező prémium-márkává kíván válni a jövőben. Így terveikben szerepel például egy mutatós crossover gyártása is, és a BMW Z4-es következő generációjának alapelemein osztozó Superleggera gyártása sem kizárt. (Igaz, ezt még mindig nem erősítették meg hivatalosan.)
Az új Clubman a prémium kompaktok mezőnyéhez tartozik – nem véletlenül, hiszen a BMW illetékese szerint ez a szegmens a várakozások szerint éves szinten 4 százalékkal fog bővülni a következő években, és ebből a Mini sem szeretne kimaradni. De nem csak új modellekkel igyekeznek erősíteni a pozícióikat a jövőben, hanem új, egyértelmű márkaarculat kialakításával is. Az idei év első félévében egyébként hozzávetőleg 163 ezer járművet értékesítettek, ami máris mindenképpen figyelemre méltó adat egy olyan gyártótól, amelyet 2001-ben csupán egyetlen modell újraélesztésére hoztak létre.