hirdetés

Van, amin nem fog a SUV és a villanyautó

Nehéz év elé néz az autóipar, hiszen egyre jobban rendeződik át a piac, régi modellek kerülnek kukába. Van azonban, ami még mindig megunhatatlan és örök, ráadásul nem is SUV.

2019 elég nehéz év lesz sok autógyártó számára. Az elektromos autók egyre nagyobb térnyerése, a dízelbotrány utóhangjai, az egyre inkább súlyát vesztő Európai piac és Kína térnyerése pár ismert típust eltüntetett már a süllyesztőben. Többek között a Ford is megszenvedte ezt, gondoljunk csak a Mondeóra.

ford_f-150_raptor_supercrew_9_028702c80901062c

Van viszont valami, amin nem fog sem a modern kor, sem az idő és soha annyit nem adtak el belőle, mint most. Ez pedig nem más, mint a Ford pickup.

Az F150 hosszú évek óta a legnagyobb darabszámban eladott autó az Észak-Amerikai piacon, ahová most ráadásul visszahozták a Rangert is. És ez lényegében felrobbantott maga körül mindent. Kunmar Galhotra, a Ford Észak-Amerikai elnöke a napokban újságírói kérdésre válaszolva elmondta, hogy a Ranger iránt olyan masszív kereslet mutatkozott, hogy „komoly túlórázásra” kell felkészülni minden gyárban.

ford_f-150_king_ranch_supercrew_5

A Ford és legnagyobb riválisa, a General Motors is alapjaiban változtat a modellpaletta fejlesztésének priorizálásán. A gyártási kapacitás átszervezésével lényegében 3 millió haszontalan, klasszikus családi autóval kevesebbet állítanának elő.

Galhotra megjegyezte azt is, hogy a Ford a jövőben tőkeberuházásainak 90 százalékát fogja a SUV- és teherautó-szegmensbe forgatni. És ez nem véletlen.