hirdetés

Vezetés közbeni érzelmek elemzésébe kezdett az Abarth

A Fiat sportos márkája arra volt kíváncsi, hogy vajon milyen érzelmeket vált ki az emberekből a versenypályán csapatás pilótaként és utasként is külön megvizsgálva.

Egy gyártó számára két fontos dolog van. Az első természetesen a profit, a másik pedig az ügyfelek elégedettsége. A kettő valamilyen szinten egymáshoz kapcsolódik, így érthető, ha egy márka elkezdi vizsgálni az érzelmeket, amiket egy-egy modellje képes kiváltani az emberből.

Pontosan ezt tette meg most az Abarth is a Loughborough egyetem segítségével. A Fiat sportos márkája arra volt kíváncsi, hogy vajon milyen hatást vált ki az emberekből, ha egy Abarth F595, 595 Esseesse vagy 595 Competizione volánja mögött, illetve egy profi pilóta mellett körözhetnek egy igazi versenypályán, esetünkben a Mallory Park Racing Circuit aszfaltján. A felméréshez több eszközt is használtak, például pulzusszám mérőt is, de a legpontosabb adatokat az arcelemző szoftver segítségével kapták meg.

Eredmény? Amikor az ügyfelek saját maguk vezettek, akkor a meghatározó érzés a boldogság volt, mely a kocsiban töltött idő 31,8 százalékát tette ki átlagosan. Mindezek mellett az összpontosítás volt jellemző, ami érthető is ilyen körülmények között. Amikor egy profi versenypilóta vitte az embereket, akkor is a boldogság került az első helyre, ám itt már átlagosan 35,4 százalékos értékről beszélhetünk. Érdekesség, hogy az utóbbi esetben az érzelmi palettán felbukkant a félelem is 11,9 százalékos eredménnyel, ami annak tudható be leginkább, hogy ha nem mi irányítjuk az eseményeket, akkor hajlamosak vagyunk jobban ráparázni a helyzetekre.

„Mindig is tudtuk, hogy autóink magas szintű örömet okoznak a vezetőnek és az utasoknak egyaránt, de most van néhány előzetes adatunk a világ egyik vezető sportegyeteméről, hogy ezt alátámasszuk. A termékeinket úgy alkottuk meg, hogy ne csak utazás közben hassanak az érzelmekre, hanem a pályanapokon is megállják a helyüket”- mondta Greg Taylor, az Abarth angol részlegének vezetője.