A Nissan GT-R már igazi ősküvölet a piacon, így érthető, hogy egyre többször kerül szóba a sportkocsi jövője. Most a Nissan vezérigazgatója beszélt arról, hogy merre mehet tovább a fejlesztés.
Szinte hihetetlen, de a Nissan csapásmérője, a GT-R idén már 14 éve van a piacon kisebb-nagyobb módosításokkal. Az utódmodell kérdésében már lényegében az utolsó utáni pillanatban van a gyártó, így érthető, hogy egyre nagyobb figyelmet kapnak az ezzel kapcsolatos fejlemények. Most például az Autocar magazin faggatta ki a japán márka vezérigazgatóját, hogy mire számíthatnak a tehetős fanatikusok a jövőben.
Kisebb meglepetésnek számít, hogy Makoto Uchida most már egyértelműen arról beszél, hogy a következő GT-R eleme lesz a márka villanyosítási terveinek, azaz egyértelműen hibrid hajtással kerül majd piacra. „Most azt vizsgáljuk éppen, hogy tudjuk villanyosítani. Ez egy nagyon profi sportautó kompromisszumok nélkül. A Z egy olyannak való, mint én, aki szereti a sportkocsikat. A GT-R viszont egy professzionális gép, és ki kell dolgoznunk minden apró részletét a jövőre nézve.”- hangzott a villanyosításra utalás.
Ezzel kapcsolatban már csak az a kérdés, hogy az újdonságban a jelenleg is használt 3,8 literes duplaturbós V6-os egészül majd ki egy elektromos motorral, vagy teljesen új erőforrás kerül a rendszerbe. Ha marad a VR38DETT motor, akkor viszont nagyjából 900 lóerős teljesítményre számíthatunk a jövőben, hiszen ez az egység már önmagában 700 lóerőt teljesít az ünnepi GT-R50 Italdesign esetében.
Nem csak a technikai részletekről, hanem bizony a dizájnról is szó esett az Autocar írásában. A srácok ugyanis megkérdezték Alfonso Albaisa-t, a Nissan dizájnfőnökét, hogy miként kell elképzelni majd a következő GT-R modellt: „Nem érdekes, hogy az összes többi sportkocsi mit csinál a világban. A mi autónk ezt sugallja: Én egy GT-R vagyok, egy nagy tégla, kapj el ha tudsz! És a GT-R tényleg a világ leggyorsabb téglája. És amikor átnézem az új autó vázlatát, ennyit látok: Kevesebb szárny, több tégla.”