Ugyan a koronavírus hatására a Porsche is vesztett néhány vásárlót, de közel sem katasztrofális a helyzet. 1,2 milliárd eurós profittal zárták az első félévet.
A koronavírus által kialakított helyzet a legtöbb gyártót katasztrofálisan érintette. Rendkívüli mértékben visszaestek az eladások, ezzel együtt a profit is. Viszont míg egyes gyártók konkrétan a túlélésért küzdenek, azért akad olyan is, aki köszöni szépen még így is jól van.
Ide tartozik a Porsche is, aki igaz, hogy 7,3 százalékos veszteséget termelt a tavalyi évhez képest, de még így is 1,2 milliárd eurós profittal zárta 2020 első felét. Ugyan a cégnek ezáltal nincs oka aggodalomra, Olvier Blume vezérigazgató mégis nehéz időkről és változásokról beszél.
„Nehéz időszak ez számunkra is, így átgondoltan és szisztematikusan kezeljük a dolgokat, de egyben a lehetőségeket is meglátjuk benne. A siker a rendkívüli újdonságoknak köszönhető, mint például a 911 Turbo vagy az elektromos Taycan. Továbbra is igyekszünk ezt az irányvonalat fenntartani és új mércét állítani a kategóriában. Ez az úttörő szellemiség vezet minket, ezért csak az új technológiák fejlesztésére 15 milliárd eurót fogunk elkölteni az elkövetkező öt évben”- hangzott Blume beszámolója.