hirdetés

400 lóerős szörnyeteg a Theon Design által megalkotott Porsche 964 Restomod

Egyre nagyobb divatja van a klasszikus Porsche 911 átépítéseknek. Sokan elektromos irányba mennek el a projektekkel. A Theon Design maradt a benzines erőforrásnál, de alaposan feltornászták a teljesítményt, a karosszéria pedig karbonszálas műanyagból épült fel.

Ha egy Restomod-ról beszélünk, akkor természetesen egy klasszikus autó teljes modernizálásáról van szó, nem pedig egy korabeli tuning átiratról. Az ilyen átépítések egyik nagymestere a Theon Design, hiszen a srácok már rengeteg hihetetlen projekttel megörvendeztették a rajongókat. A legújabb ilyen megnyilvánulásuk sem gyenge.

Lényegében egy Porsche 964 alapokon nyugvó autóról van szó, mely kívülről nézve akár lehetne egy szépen megőrzött vagy éppen eredetire restaurált darab is. De bizony ez csak a látszat. Kezdjük például ott, hogy a fényezés alatt a kasztni teljes mértékben karbonszálas műanyagból épült fel, ami természetesen kihatással van a járgány súlyára is.

Ám ez még mindig nem elég, ha súlycsökkentésről van szó, így a mesterek az összes kábelezést kicserélték jóval könnyebb, a repülőgépek világából érkező megoldásokra. Az ilyen apróságoknak és a karosszériának köszönhetően az összsúlyt sikerült 1152 kilóra csökkenteni.

Pedig bizony a szóban forgó 964-es, melyet az átalakítás után már csak ITA001 (olasz megrendelőnek készült) néven emlegetnek a gyáriak tele van olyan extrával, mellyel az eredeti autó nem rendelkezett. Ilyen például a klímakompresszor, a kormányszervó, a kettős tömegű lendkerék vagy a vezeték nélküli telefontöltés elektronikája. Mindezek mellett még ott van pluszban a hidraulika is, mely képes megemelni a kocsi orrát, ha éppen nagyobb hasmagasságra van szüksége a tulajdonosnak.

A belső térben Recaro Touring első ülésekkel találkozhatunk, a hátsó pad pedig teljesen egyedi kialakítású. Puha bőrözés borít szinte minden elemet, a műszerfalon pedig karbon mintás díszítő elemeket találhatunk. A hangrendszernek egy Bluetooth kompatibilis fejegység az alapja, míg a kifogástalan hangzásról hat Focal hangszóró gondoskodik.

Az autó legfontosabb része viszont természetesen a motorja, mely ebben az esetben egy az eredeti koncepcióhoz hű léghűtéses benzines megoldás. A 4 literes hathengeres erőforrás természetesen komoly átalakítást kapott, aminek köszönhetően nem elhanyagolható 400 lóerőnyi teljesítményt és 427 Nm nyomatékot sikerült kipréselni belőle.

Az erőátvitelről a Porsche 993 RS hatsebességes váltója gondoskodik, ami igazán ritkaságnak számít, hiszen ebből a szerkezetből csupán 1104 darab készült. Ám nem csak ez az alkatrész RS eredetű, hanem a differenciálmű és a komplett fék is.

A felfüggesztést a TracTive ötféle üzemmóddal rendelkező, hidraulikusan állítható rendszere adja, így az egészen kényelmes és komfortos futástól kezdve a versenypályás keménységig minden helyzethez megtalálhatja a legalkalmasabb beállítást a tulajdonos.

Az ITA001 teljesen egyedi megrendelésre készült, így hivatalos árazása sincsen és nem is készül több belőle. Ha csak nem érkezik egy újabb tehetős vásárló, aki mondjuk megálmodja a tovább módosított az ITA002 modellt.