Az új generációtól kezdődően kétféle teljesítményszinttel kínálja az E-osztály AMG kivitelét a Mercedes-Benz, elsőként a kisebb, 401 lóerős modell mutatkozott be.
Az új generációs E-osztály máris elkészült AMG kivitelben, igaz, ez még nem az igazi csúcsmodell. A Mercedes-AMG ugyanis mostantól kétféle teljesítményszinttel kínálja majd a nagyautót, elsőként pedig a kisebb modell mutatkozott be. Az E 43 AMG 4Matic motorházfedele alatt egy 3 literes, biturbó V6-os motor dolgozik, amely 401 lóerőre és 520 Nm nyomaték leadására képes, és egy kilencfokozatú automata sebességváltón keresztül mind a négy kereket hajtja. Ugyanez a motor található meg a C 43 AMG-ben is, de ott „csak” 367 lóerőre képes.
Az E 43 AMG 4Matic, mint ahogy a neve is mutatja, összkerékhajtásos, de a hátsókerék-hajtás híveinek nem kell elkedvetlenedniük, hiszen alapesetben a nyomaték 69 százaléka a hátsó kerekekre jut, és csak 31 százalék kerül az első kerekekhez. A „kisebbik” AMG pedig lassúnak sem nevezhető, hiszen 4,6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebességét pedig 250 km/óránál korlátozták. A Mercedes-Benz azonban nem elégszik meg ennyivel, hiszen hamarosan bemutatkozik az E 63 AMG utódja, amely legalább olyan erős lesz, mint elődje.