A Porsche és a Volvo után a BMW is elkészítette saját konnektorról tölthető szabadidő-terepjáróját, a hibrid X5 pedig tisztán elektromos módban is képes közlekedni.
A Porsche Cayenne S Hybrid és a Volvo XC90 T8 után újabb plug-in hibrid szabadidő-terepjáró érkezik a piacra. A BMW X5 xDrive40e ugyan teljesítmény terén valamivel elmarad a négyszáz lóerős konkurenseitől, de használhatóságában és presztízsében felveszi velük a versenyt.
A BMW hibridje egy kétliteres, négyhengeres, 245 lóerős benzines turbómotorból és egy 113 lóerős elektromotorból áll, a kombinált teljesítmény 313 lóerő, a legnagyobb nyomaték pedig 450 Nm. Az X5 ezzel 6,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebességét a takarékosság jegyében 210 km/óránál korlátozták.
A méretes szabadidő-autó nemcsak menet közben termel elektromos áramot, de konnektorról is tölthető a 9 kilowattórás lítiumion akkumulátor. Az X5 xDrive40e ezzel 31 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, legfeljebb 120 km/órás sebességgel. A hibrid terepjáró kombinált átlagfogyasztása 3,3 liter százon.