Japánban már bemutatkozott a Suzuki Swift legújabb generációja, amely ugyan már nem Esztergomban készül majd, de minden téren fejlődött elődjéhez képest.
Az előzetes képek után hivatalosan is bemutatta a Swift legújabb generációját a Suzuki. Elsőként a japán piacon forgalmazott, jobbkormányos kivitel jelent meg, amely januártól kapható a szigetországban, de ehhez nagyon hasonlóan néz majd ki a kicsivel később érkező európai kivitel is. Az új Swift formája az előző generációk továbbgondolásával született, azonnal felismerhető, de mégis modernebb, frissebb a külső, amelyen a hátsó kilincseket az ablakkeretbe rejtették.
3,84 méteres hosszával, 1,7 méteres szélességével és 1,5 méteres magasságával az új Swift nagyjából akkora, mint az elődje, annál egy centivel rövidebb és eggyel alacsonyabb, a 2,45 méteres tengelytávja azonban két centivel növekedett. Az újdonság ugyanarra a padlólemezre épül, mint az új Baleno, ezért ahhoz hasonlóan rendkívül könnyű építésű. Az alapváltozat 840 kilogrammot nyom, ami azt jelenti, hogy 100 kilogrammot fogyott a Suzuki eddig sem éppen nehéz kisautója. A csomagtartó 265 literesre növekedett.
Belső tere megkapta mindazokat az újdonságokat, amelyek a Suzukinál az elmúlt években megjelentek. Új a műszeregység, a fedélzeti számítógép színes kijelzője a Balenóból lehet ismerős, míg a 7 colos érintőképernyős rendszer ugyanaz, mint ami a Vitarában jelent meg, és navigáción kívül Apple CarPlay és Android Auto segítségével a mobiltelefon képernyőjének tükrözésére is képes. A vezetéssegítő rendszerek közül a Swiftben is megjelenik a ráfutásgátló rendszer és az adaptív tempomat.
A motorkínálat valószínűleg az 1,2 literes, négyhengeres szívómotorból és az 1 literes, háromhengeres, turbós benzinesből áll majd. Az előbbi 91 lóerős és 118 Nm a legnagyobb nyomatéka, ötfokozatú kézi vagy CVT váltóval, mind hibrid kivitelben is jön, míg az utóbbi 102 lóerős és 150 Nm a maximum nyomatéka, és hatfokozatú automata váltó jár hozzá. Az év elejétől Japánban már forgalmazott új Swift európai változata a tavaszi genfi autószalonon mutatkozik be, és Esztergom helyett már Indiában készül majd.