A brit Autocar magazin összeszedte azt a hét autót, amely szerintük az iparág legnagyobb tévedéseit testesítik meg. Íme a hét elfuserált modell!
Feltámad az eredeti Mini – erről a napokban számoltunk be. A klasszikus kiskocsit egy kis angol manufaktúra, a David Brown Automotive fogja gyártani, évente 100 példányos sorozatban. Korábban már beszámoltunk egy klasszikus Jaguar és egy Land Rover típus feltámasztásáról is, jól látszik tehát, hogy az angoloknál egyre nagyobb divat 30-50 éves járművek visszahozása az ipari süllyesztőből. Talán éppen ezért félnek az angolok attól, (némileg joggal), hogy vajon még mit fognak feltámasztani a jövőben. A brit Autocar magazin össze is gyűjtötte azt a hét típust, amit szerintük hagyni kellene békében nyugodni. Lásuk a szörnyű autók hetes listáját!
- Perodua Kenari
A hazai autóimportőrök minket megkíméltek ettől a rettenettől, de a szigetországban egészen 2009-ig kínálták a Daihatsu Move alapjaira épített maláj csodát. Az Autocar szerint a Kenari rettentően stílustalan, szörnyű vezetni, és csak arra volt jó, hogy az autós sajtó szörnyülködjön rajta.
- Suzuki X90
Egy SUV, amely nélkülözi az összes olyan praktikus tulajdonságot, amely egy SUV-tól elvárható lenne. A kétüléses csoda minimális csomagtartóval rendelkezett, lassú volt és imbolygott az úton – de legalább volt rajta egy méretes szárny hátul, csuda tudja, minek. Az Autocar szerint az X90-est „A marketing-részleg tervezhette”, illetve: „alighanem úgy született, hogy elővették a szemetesből a „rossz ötletek” listáját, és találomra kiválasztottak volna róla egyet”. Az autót 1994 és 1997 között gyártották, Európában alig adtak el belőle.
- Chrysler PT Criuser
A britek szerint ez a retró stílusú különc jármű „csak azok körében volt népszerű, akik egyáltalán nem értenek a kocsikhoz”. Ez ügyben tisztelettel jeleznénk némi különvéleményt. Tény, hogy a PT Cruiser megosztó jármű volt, és tervezésekor mindent a dizájnnak rendeltek alá, így megjelenésén kívül semmilyen téren nem nyújtott különlegeset az autó, de legalább viszonylag kényelmes és megbízható volt.
- Ford Cougar
A kilencvenes évek végén ezzel próbálkozott újra sportkupét gyártani a Ford a kimúlt Probe utódjaként. A Mondeo alapjaira épülő kétajtós messze nem hozta a Capri egykori sikereit, és bár menetteljesítményei és kezelhetősége egészen rendben volt, lepényhalszerű külseje, és unalmas beltere miatt nem volt eléggé vonzó.
Jeremie Clarkson találóan azt mondta a Chrysler sportkocsijáról a műsorában, hogy olyan, mint egy dolgát végző kutya. Az 1993-as Mercedes platformra épülő kupé már 2003-as megjelenésekor is meglehetősen elavult volt, vezetési élmény szempontjából feledhető, beltere pedig még külsejénél is furcsábbra sikerült. A Daimler-Chrysler házasság másik elfuserált mostohagyerekét 2008-ig pátyolgatták.
- Reliant Robin
Az angoloknak évtizedekig volt valami perverz vonzódása a háromkerekű járművek iránt (ebből valamennyi még mindig megvan, ezt a Morgan tavalyi újdonsága is bizonyítja). Alighanem ez a különös lelki torzulás magyarázhatta meg azt, hogy egyáltalán készültek olyasféle fura autók, mint a Relinat Robin. Ronda, instabil, balesetveszélyes és megbízhatatlan volt egyszerre. Semmi keresnivalója sem volt már a piacon 2002-ben, amikor végre leálltak a gyártásával.
- Ford Scorpio
A Ford mérnökei nagy halrajongók lehettek a kilencvenes években, hiszen a már említett lepényhalszerű Cougar mellett csináltak egy bálnát is szép nagy szemekkel. Világautónak szánták, abban a hitben, hogy a lekerekített csomagtartófedél és a csík formájú hátsó lámpa Észak-Amerikában is sikeressé teheti az autót, meg a klasszkus formákért rajongó európaiak körében is – ehelyett senkinek sem tetszett. A Scorpio második generációja hátsókerékhajtással és ósdi hátsó felfüggesztéssel készült – szemben a maga korában korszerűnek számító Mondeóval. Mindent elmond róla, hogy több Sierra fut még mindig az utakon, mint Scorpio II. Nem véletlenül.