A Ford egy nem mindennapi probléma megoldásán dolgozik. A felmérések ugyanis rámutattak, hogy az európai vásárlókkal szemben a kínaiak utálják az új autó szagát.
Sokszor bele se gondolnál, hogy milyen apró tényezők képesek befolyásolni azt, hogy a vásárló megvesz-e egy autót, vagy nem. Egy Kínában tartott felmérés például arra világított rá, hogy a helyi vásárlók nem szeretik, sőt egyenesen rosszul vannak az új autó szagától. Természetesen ez minimális mértékben ugyan, de képes rányomni a bélyegét az új autó eladásokra hosszú távon.
A Ford pontosan ezért döntött úgy, hogy az ázsiai piacra szállított autókat az átadás előtt napokig szellőztetik, sőt, ha a lehetőségek adottak akkor a tűző napon hagyják leengedett ablakokkal és még a fűtést is rákapcsolják járó motor mellett. A szakemberek szerint ez segít a gyártási folyamatok, és a felhasznált anyagok miatt kialakult szagok leküzdésében, így a vásárló egy olyan járművet vehet már át, amiben nem kell hazafelé undorral utaznia.
Valljuk be, nálunk pont fordítva van a helyzet, az emberek nagy része kimondottan rajong az új autók szagáért. Nem vagyunk egyformák na.