A Williams csapat hibrid-rendszerének energiatároló megoldását építik be a londoni buszokba.
Igaz, hogy komoly veszteségbe fordult az egykor szebb napokat látott Forma-1-es Williams istálló eredménye az elmúlt két évben, de van számukra remény. Nem csak azért, mert már tavaly is sokkal jobb formában versenyeztek, mint az azt megelőző években (képünkön a csapat tavalyi autója), hanem azért is, mert nem csak a pályákon, hanem üzleti téren is új sikereket értek el. A londoni közlekedési vállalat a napokban írt alá szerződést a csapattal egy olyan energiatároló szerkezet szállításáról, amellyel jelentősen, mintegy 75 százalékkal csökkenthető a buszok károsanyag-kibocsátása. A Williams csapat kompozit anyagokból készült lendkerekes rendszere (amely az F1-es KERS-en alapul) ugyanis sokkal hatékonyabban tárolja a hibrid buszok lassításakor keletkező energiát, mint a hagyományos, akkumulátoros megoldások. Ez utóbbiak ugyanis nem csak drágábbak, de nagyobbak és nehezebbek is. Így az F1 világának száguldó laboratóriumában kifejlesztett csúcstechnika hamarosan nem csak az első 500 londoni buszban, hanem akár több ezer másikban is megjelenhet az Egyesült Királyságban.