Az Audi az utóbbi időben előszeretettel alkalmazott dízel motort az S-es modellekben, ám az A8 csúcsváltozatánál maradtak a jól bevált benzines vonalnál.
Az utóbbi időben már kezdtük megszokni, hogy az Audi az új S-es modelleknél dízel egységet alkalmaz. Elég csak a nemrég bemutatott SQ8, S6 és S7-re gondolni. Ezekből kiindulva jogosan feltételeztük, hogy az S8 is gázolajosként kerül a kereskedésekbe, ám a négykarikások megtréfáltak mindenkit, aki erre gondolt. Az új S8 ugyanis kő keményen a benzines V8-as vonalat erősíti.
Egészen pontosan egy négyliteres duplaturbós egység került a legnagyobb Audi limuzin orrába nem elhanyagolható 563 lóerős teljesítménnyel és 800 Nm nyomatékkal. Persze, szó sincs arról, hogy a környezetvédelmi normákra fittyet hánynak a németek, ugyanis ezt az erőgépet 48 voltos hibrid rendszerrel és henger lekapcsolással látták el.