A Nissan még 2013-ban mutatta be azt az IDx tanulmányt, mely a jelen technológiáját ötvözte a múlt a formai megoldásaival. A rajongók azonnal rákattantak és reménykedtek, hogy lesz belőle széria változat. Most a gyáriak kimondták, hogy nem lesz.
A 2013-as Genfi Autószalon egyik sztárja volt a Nissan standján kiállított IDx tanulmány. Az autó modern konstrukciónak számított, ám formáját és eszmeiségét tekintve méltó emléket állított a legendás Datsun 510-nek. Felvillant a lehetősége annak, hogy a Nissan egy megfizethető árú, hátul hajtó sportkocsival kavarja fel az autózás piacát.
A rajongók azonnal beleszerettek a tanulmányba, egészen odáig ment a rajongás, hogy még aláírást is elkezdtek gyűjteni, hogy legyen belőle utcai változat. A gyártó évekig tartotta magát, elemeztek és piacot kutattak mire megszületett a végső döntés: nem kerül a szalonokba a különleges sportkocsi.
Az indok elég egyszerű: a modell által megcélzott piac nagyon-nagyon kicsi, a fejlesztés pedig óriási összegeket emésztene fel. Az IDx ráadásul a 370Z-nek is konkurenciát jelentene, ami házon belüli versengést indítana el. Mindezek mellett a gyártást sem tudnák jelenleg hol megoldani, egyedül a japán gyáregység lenne képes a feladatot ellátni, de az is csak költséges átalakítások után.