Immár pontosan 15 éve annak, hogy piacra került az első 1000 lóerő fölötti teljesítménnyel bíró széria autó, mely azonnal felállította az új, sokáig megdönthetetlen sebesség rekordokat is. Természetesen a Bugatti Veyron születésnapjáról van szó.
Csaknem 10 évnyi tervezés előzte meg és már 1999-ben bemutatták az első prototípust. A végleges változatra viszont még hat évet kellett várni, a végeredmény azonban minden vártnál durvább volt. 2005-ben megszületett a világ első 1000 lóerő fölötti teljesítménnyel bíró széria autója, a Bugatti Veyron 16.4.
Az elnevezése egyben a műszaki adatokat is lefedi, hiszen a Bugatti egy 16 hengeres W16-os motorból nyerte ki, a 4-es pedig a negyedik prototípusra utal, melyből a széria változat lett. Ez volt egyben az első autó is, mely átlépte a 400 kilométeres óránkénti sebességet, ezáltal sokáig megdönthetetlen rekordot adva az autós világnak.
A legendás kocsi gyártása több limitált szérián keresztül egészen 2015-ig folytatódott, amikor is véglegesen átadta a helyét a jelenlegi sztármodellnek, a Chironnak. További érdekesség, hogy bár a Veyron a legdrágább autó címet is sokáig birtokolta a maga csaknem 300 millió forintos árcédulájával, a rá fordított fejlesztési költség sosem térült meg. Egyes információk szerint nagyjából 4 millió dollár veszteséget jelentett minden egyes eladott példány a Volkswagen számára.