Bár a legtöbb nagy gyártó már csak automata váltókat kínál a gyárilag tuningolt sportos modelljeihez, a Hyundai még nem látja elérkezettnek az időt, hogy teljesen megváljanak a manuális konstrukcióktól.
A mai fejlett technika miatt egy komolyabb automata váltó gyakorlatilag minden téren többet tud, mint egy manuális szerkezet. A váltási idő, gyorsulás és az üzemanyag hatékonyság is jobb, így bizonyos szinten érthető, hogy sok nagy gyártó már csak és kizárólag automata konstrukciókat kínál a sportosabb modellekhez is. A Hyundai azonban még nem akarja meglépni ezt!
A Motoring magazin kérdésére válaszolva ugyanis Howard Lam, a Hyundai termékfejlesztési igazgatója azt mondta, hogy a sportos modelleket gyártó N részleg még hosszú ideig támaszkodni fog a kéziváltókra is, melyek mellé kiegészítő lehetőségként jönnek be az automata variánsok, például az új nyolcsebességes duplakuplungos szerkezet, mely a Veloster N-ben debütált, de nemsokára kapható lesz az i30 N esetében is.
„Amíg lehetséges, mi manuális és automata váltót is kínálunk majd a sportos autóinkhoz. Nem látjuk még, hogy ez hova vezet, ezért megértjük azokat is, akik már csak az automatákra támaszkodnak. Egyértelmű, hogy a jövőben ezeket veszik majd jobban, de azért mi most még kivárunk”- hangsúlyozta Lam, ezzel megnyugtatva azokat a vásárlókat, akik még mindig élményként tekintenek a sebességek pakolgatására.
Érdekes, hogy bár egyértelmű az automata szerkezetek uralma, más gyártók, mint például a Porsche is elkezdett némi kihagyás után manuális váltókat kínálni a sportosabb modellekhez, mivel szerintük is van még ezekre igény. Elérkeztünk abba a korba ugyanis, amikor az egykor még egyedüli megoldásnak számító kéziváltó különlegességnek számít, ezért elkezdték ismét keresni a drágább autók vásárlói is. Vajon így leszünk ezzel az elektromos hullám lecsengése után is? Könnyen lehet, hogy lesz még a benzines és a dízel motor vásárló csalogató extra az autók kínálatában pár évtized múlva…