Ugyan manapság egyre divatosabbak az elektromos hajtásláncok és a kis köbcentis motorok, a komolyabb sportkocsi gyártók viszont még nem létezhetnek vérbeli benzines, erős egységek nélkül. Ilyen a Maserati is, aki most leleplezte a vadonatúj V6-os motorját.
Az elektromos terjedés és a „downsizing” világában kimondottan felüdítő egy-egy új benzines sportmotor érkezéséről beszámolni. Ezért is különleges a Maserati által most bemutatott egység, mely ugyan több ponton hasznosítja a Ferrari és az Alfa Romeo technológiáit, de mégis felüdítő színfoltja lesz a kínálatnak. Elsőként a nemsokára bemutatásra kerülő MC20 sportkocsiban csodálhatjuk meg.
Egy biturbós V6-os benzines motorról van szó, melynek 90 fokos hengerszöge van és akárcsak a Forma 1-es motorok, ez is előkamrás gyújtással van ellátva. A hengerűrtartalma 3 liter, a maximális 630 lóerős teljesítményt pedig 7500-as fordulatszámnál adja le.
Akárcsak a Ferrari F154 motor, a Nettuno is 88 milliméteres furattal és 82 milliméteres lökettel rendelkezik, ráadásul a két egység esetében egyaránt 8 ezres fordulatszámnál van leszabályozva a motor. A legnagyobb különbség azonban a sűrítési arány: a Maserati 11:1-es aránnyal dolgozik, míg a Ferrari esetében ez az érték 8,5 az 1-hez.
Természetesen a sportosság mellett a fejlesztésnél figyelni kellett az emissziós szabályozásokra is, így az új egység már megfelel az Euro 6d normáknak is.