A Maserati éppen csak lerántotta a leplet a négyhengeres mild hibrid Ghibli variánsról, máris itt a kínálat másik véglete. Ferrari eredetű V8-as került a belépő szintű szigonyos orrába.
A Maserati pár héttel ezelőtt döbbentette le igazán a rajongókat, amikor bemutatta a takarékos négyhengeres mild hibrid verziót. Sokak szerint méltatlan a szóban forgó hajtás a márka kínálatához, a gyáriak viszont egy gyors válasszal támasztották alá, hogy miért kellenek ilyen megoldások is.
Befutott ugyanis Trofeo néven egy Ferrari eredetű 3,8 literes V8-as motorral szerelt Ghibli két turbóval és 580 lóerős teljesítménnyel. Ezzel az egységgel a belépő szintű „szigonyos” 4,2 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet a végsebessége pedig 326 kilométeres óránkénti tempóban van meghatározva.
Na de mi köze ennek a mild hibrid négyhengereshez? Semmi más, csak az Európában érvényes emissziós szabályozás és flottaátlag. Ezzel a húzással ugyanis parádésan egyensúlyozzák ki a bitang V8-as által okozott kilengést, jelentősen minimalizálva a szabályok átlépése után kiszabott EU-s büntetést.
A jövőben tehát ez a tendencia lesz jellemző az európai kínálatra. Aki erős belsőégésű motorral szerelt autót akar piacra dobni, annak mindenképpen be kell majd építenie a palettába visszafogottabb takarékos változatokat is.