A szigorú emissziós szabályozások ugyan alaposan megnehezítik az autógyártók életét, azonban egy új bevételszerzési lehetőséget is megnyitottak azok számára, akik időben felkészültek a nagy mértékű villanyosításra. Ez a CO2 kvóta kereskedelem!
Az elmúlt években egyre gyorsabban alakul át az autóipar, legfőképpen a politika által erőltetett elektromos átállásnak és persze a járvány feltűnése miatt. Az új idők nem csak új fejlesztéseket, hanem bizony eddig nem létező piacokat is hoztak magukkal. Ilyen például az eddig nem létező CO2 kvóta kereskedelem is.
A folyamatosan szigorodó környezetvédelmi normák ugyanis azokat a gyártókat hozzák a legnehezebb helyzetbe, akik nem tudtak időben reagálni a változásokra és nem feküdtek rá kellő mértékben a villanyosításra. Persze, nem kell csak elektromos modellekben gondolkozni, egyelőre a hibridezés is le tudja szorítani annyira a paletta átlagot, hogy már elkerülhető legyen a súlyos EU-s büntetés.
Sőt, ha valaki olyan nagy tételben gondolkodik, mint a Volvo, akkor bizony még arra is maradhat kapacitása, hogy másokat is kisegítsen a bajból. Persze nem ingyen, hiszen mint tudjuk, sose csináld ingyen, amiben jó vagy!
Szóval most eljutott odáig a svéd márka, hogy hajlandó mással megosztani a kvótáját, aki kifizeti azt. Ez annyit tesz, hogy ha valamelyik gyártó hajlamos kifizetni a potom 500 millió eurós összeget, akkor a Volvo hajlandó papíron „egyesülni” vele, azaz konszernen belül megosztani az átlagot.
Nem egyedülálló az eset, ugyanis nemrégiben pontosan ezt játszotta el a Fiat a Teslával, illetve az ID modellek csúszása miatt a Volkswagen is rákényszerült arra, hogy össze boruljon a kínai kézen lévő MG elektromos márkával.