Míg a világban egymásra licitálgattak a gyártók, a Hyundai szépen csöndben befejezte a hidrogéncellás kamion fejlesztését. Már úton vannak az első darabok a megrendelők felé.
Már egy ideje megy az autógyártók között a hidrogéncellás tehergépjárművek egymással felüllicitálása. A Nikola például sokat ígért, de csúfosan lejáratta magát a félkész termékével, a Mercedes pedig már bemutatta a saját elképzelését, de az csak pár év múlva kerül sorozatgyártásba. A Hyundai? Szépen csöndben kifejlesztette és piacra dobta az Xcient üzemanyagcellás tehergépkocsiját!
A fejlesztés már évek óta tart, ráadásul a koreaiaknak sikerült már a korai stádiumban megrendelőket találniuk az újdonságra. Ezen korai megrendelők között volt pár svájci cég is, akik most végre át is vehették az első példányokat. Eddig összesen hét darab Xcient hidrogénes kamion érkezett meg az országba, de a gyártás folyamatos és a tervek szerint idén még minimum 40 darab fog megérkezni az ottani vásárlókhoz.
A csaknem 10 méteres teherautó nagyjából 400 kilométeres hidrogénes-elektromos hatótávval rendelkezik az újratöltéséhez pedig átlagosan 12 perc elegendő a gyáriak elmondása szerint. Persze, ez mit sem érne megfelelő töltőhálózat nélkül, így a Hyundai az infrastruktúra kiépítésében is nagy szerepet vállal Svájcban. Saját vállalkozásként ugyanis több mint 100 hidrogéntöltő állomást létesítenek a kis országban, amivel nem csak a teher, hanem az üzemanyagcellás személyautók terjedését és kiszolgálását is elősegíthetik.