A Mercedes bemutatta az új S-osztály Maybach, azaz luxus tekintetében még jobban kihegyezett változatát.
A Mercedes az S-osztály legújabb generációjával egyértelműen magasabb szintre helyezte azt a bizonyos lécet a prémium modellek piacán, ám mint tudjuk, mindig van feljebb! Most például megérkezett ennek a modellnek a Maybach átirata is, ami már inkább a Rolls-Royce és a Bentley által képviselt kategóriában említhető, mint új kihívó.
Először is, a Mercedes-Maybach S-osztály az „alap” kivitelnél 18 centivel nagyobb tengelytávot kapott, aminek köszönhetően lényegesen megnőtt a belső tér is. Mindezek mellett az autó külső megjelenése is más lett, köszönhetően az új hűtőmaszknak, a mintegy egy héten keresztül, kézzel készülő kéttónusú fényezésnek és a hangsúlyosan krómozott első lökhárítónak.
Belül még nagyobb a változás, mindenhol a legfinomabb bőrözéssel találkozhatunk, ahol pedig nem ez van, ott a nemes fából kialakított betétek jelentik az igazi luxust. Természetesen a mai világban nem csak az anyagfelhasználással kell virtuózkodnia annak, aki a legfelsőbb kategóriában képviseltetné magát, hanem a technológiával alátámasztott kényelemben is. Ennek érdekében a Maybach elérte, hogy a hátul utazóknak (azért ez mégis csak egy sofőrös kocsi) a lehető legkevesebbet kelljen mozgolódnia a rendszerek üzemeltetéséhez, azaz most már a gesztusvezérlés szenzorai a hátsó üléseket is figyelik, így elég például egy legyintés ahhoz, hogy kinyíljon a napfénytető, vagy beülés után a magunk mellé helyezett kézbe teszi egy kis karocska a biztonsági övet, hogy ne kelljen öltönyben hátrafelé forgolódnunk.
A kényelmes, pihentető utazásról ezen felül még az aktív zajszűrés gondoskodik, az úthibákat pedig az egyedi hangolású aktív légrugókkal ellátott felfüggesztés nyeli el teljesen nyomtalanul. Külön említést érdemel még egy új menetprogram is, mely egyszerűen csak Maybach üzemmódként került beiktatásra. Ezt aktiválva az autó lágyabb gyorsításokat és még finomabb váltásokat produkál, ezzel is segítve a sofőr munkáját, aki nyilván nem akarja felbosszantani a főnökét azzal, hogy mondjuk kilötyögteti a pezsgőt a pohárból.
A motorpaletta kezdetben kéttagú, de később más hajtásláncok is bekerülnek a kínálatba. Az alap a négyliteres duplaturbós V8-as benzines egység jelenleg, mely 48 voltos lágy hibrid rendszerrel van ellátva és 496 lóerő leadására képes. Akinek ez kevés, az kérheti a hatliteres duplaturbós V12-est is, ekkor már 621 lóerő fogja megmozgatni a méretes karosszériát. Később elérhető lesz még egy 503 lóerős konnektoros hibrid variáns is, melyben egy háromliteres soros hathengeres erőforrás lesz kiegészítve villanyos hajtással. Jövőre aktiválódik a hármas szintű, azaz kormányfogás nélküli önvezető rendszer is, mely autópályán és városi forgalomban veheti át tőlünk az irányítást bizonyos keretek között.