Ahogy egyre inkább veszik át az uralmat az elektromos hajtásláncok az autózás világában, úgy lesznek indokoltak az akkumulátorok épségét megóvó intézkedések. Most egy ilyen védődoboz adottságait tesztelte le a Scania egy Volkswagen Golf segítségével.
Az elektromos hajtásláncok legveszélyesebb pontja az akkumulátorcellák kérdése, azaz ha ezek megsérülnek, akkor heves tüzet okozhatnak. Ezért is fejlesztik a cellákat védő burkolatokat a gyártók óriási figyelemmel.
Az elektromos kamionok esetében még fontosabb a megfelelő védelem, hiszen az alváz kialakítása miatt a gyártók ezen esetekben a vontató oldalára, az eredeti üzemanyagtartályok helyére szerelik fel az akkumulátorokat. Ez pedig egy baleset bekövetkeztekor könnyebben „megüthető”, mint a hagyományos megoldások, így kiemelkedően fontos a megbízható védelem kialakítása.
A Scania például egyfajta védőszekrényt tervezett, amiben az akksik az előzetes szimulációk szerint megfelelő védelemmel vannak ellátva. Na de vajon működik az elképzelés a valóságban is? Ez csak egy módon derülhet ki!
Bizony, a svéd kamiongyártó fogott egy Volkswagen Golf személygépkocsit és szépen nekiütköztette azt egyenesen az akkumulátorok oldalának. A teszt szerencsére rámutatott, hogy a gyártó számításai helyesek voltak, a védelem működik. Persze, ez nem azt jelenti, hogy egy ilyen becsapódás után a tehergépkocsi nyugodtan mehet tovább a dolgára, de legalább nem gyulladt fel az egész szerkezet.