Az ACEA jelentése világít rá arra, hogy bár idén a harmadik negyedévben lehetett látni egy fellendülést az autó értékesítéseket illetően, az év végi ismételt visszaesés igen komoly mértékben rányomta a béjegét a végső adatokra.
A koronavírus járvány 2020 elején jött, látott és bizony kétvállra fektette az autós világot is. Gyárak álltak le, majdnem teljesen leállt az autópiac és bizony sok ember megélhetése is veszélybe került sajnos. A harmadik negyedévben azonban egy kezdeti fellendülés indult el, amit gyorsan letört a vírus második hulláma. Most az ACEA (European Automobile Manufacturers Association) jelentéséből derül ki, hogy mekkora az idei veszteség.
Az Európai Unió területén 12 százalékkal kevesebb jármű talált gazdára novemberben, mint egy évvel ezelőtt, az egész évet tekintve pedig már egészen jelentős, 25,5 százalékos a visszaesés. Az adatok arra is rávilágítanak, hogy a legtöbb vásárló Spanyolországban maradt inkább távol a kereskedésektől, itt ugyanis a tavalyi 1,1 millió helyett csak 750 ezer autót sikerült értékesíteni.
Magyarországon is természetesen negatív a tavalyi és az idei év viszonylata, ám a táblázat szerint mi még a járvány hatásaitól ilyen tekintetben kevésbé súlytott országok közé tartozunk. A novemberi visszaesés 6,7 százalékos, az egész évre vetített hiány pedig 18,7 százalék.