Andy Palmer, az Aston Martin egykori vezérigazgatója figyelmeztette Anglia döntéshozóit, hogy a Brexit és az elektromos átállás miatt nagyon gyorsan el kéne kezdeni akkumulátorokat gyártó üzemeket építeni az országban.
Az autóipar villanyosítása miatt a gyártók értelemszerűen minden eddiginél nagyobb akkumulátor függőséggel kell számolniuk. Minimum egy állandó beszállítóval kell számolni, de a legjobb, ha valakinek saját akkumulátor gyára van. Más járható út nincs, ráadásul egy elszigetelt ország esetében az első lehetőség sem játszik igazán a komoly behozatali költségek miatt.
Erre figyelmezteti most az angol döntéshozókat Dr. Andy Palmer is, az Aston Martin egykori vezérigazgatója, aki kertelés nélkül világított rá arra, hogy akkumulátor gyárak nélkül a jövőben mehet a levesbe a komplett angol autógyártás.
„Az elektromos modelleket kiszolgáló gyárak nélkül komoly esélye van annak, hogy az angol autóipar elavul és Kína, Japán, Amerika és Európa teljesen átveszi az irányítást”- mondta Palmer, majd hozzá tette, hogy ez 800 ezer ember munkáját sodorja veszélybe a jelenlegi számítások szerint.
„Az Európai Unió elhagyása egyben lehetőség is számunkra a jövő iparának kialakításában és meghatározásában, de jelenleg úgy áll a dolog, hogy Németország, Franciaország és a tágabb értelemben vett EU jelentős beruházásokkal alakítja ki a saját akkumulátor és alkatrészgyártó üzemeit.”- ismertette az álláspontját a korábbi Aston Martin vezér.
A helyzet azért sem egyszerű, mert a jelenlegi megállapodás szerint az angol gyártók akkor is komoly összegeket fizetnek majd, ha megvalósul az autók helyi akkumulátorral kiszolgálása. A jelenlegi kereskedelmi egyezmény kimondja, hogy 2026 után azon elektromos autókat csak komoly adókkal sújtva lehet behozni majd ez unió területére, melyek akkumulátorához felhasznált alkatrészek több mint 50 százaléka az EU területén kívülről származik.