hirdetés

Frissítést kapott a BMW operációs rendszere

Sok újdonsággal és beépített Amazon Alexa személyi asszisztenssel mutatkozott be a BMW új szoftverfrissítése. Az érintett tulajdonosoknak még csak szervizbe sem kell menniük, az autó maga elintézi a csomag letöltését és telepítését.

Gondolom mindenkinek ismerős a mobiltelefon vagy a számítógép képernyőjén felugró, szoftverfrissítésre felszólító üzenet. Mostanság viszont már nem csak ezek az eszközök képesek ilyen üzenettel meglepni a felhasználókat, hanem bizony az autók is. Pont úgy, ahogy a legújabb BMW-k esetében is megtörtént ez a napokban.

A BMW Operating System 7 rendszerrel ellátott modellek tulajdonosai ugyanis arra figyelhettek fel, hogy az autó feldobja azt a lehetőséget, hogy az operációs rendszert 11/20-as verzióra frissítsük. Persze, ma már ehhez nem kell a szervizbe fáradni, az egész folyamat interneten keresztül bárhol megoldható.

A beszámolók alapján a frissítés letöltése után a telepítés nagyjából 20 percet vesz igénybe, ám ezt kivárva (vagy a háttérben futtatva) számos újdonsághoz juthatunk hozzá. Ilyen például az Amazon Alexa megjelenése, amely egy olyan mesterséges intelligenciával ellátott személyi asszisztens, ami nem csak az autó funkcióit képes irányítani, hanem akár menet közben az otthoni okoseszközöket is irányíthatjuk. Ez a szolgáltatás egyelőre azonban csak Angliában, Németországban, Ausztriában. Spanyolországban és Olaszországban elérhető, de a BMW a jövőben folyamatosan bővíti majd a támogatott országok listáját.

Fontos újítás még, hogy mostantól a mobiltelefonos applikációval a beállításainkat más BMW-be is átvihetjük, legyen szó bérautóról vagy a családtagtól kölcsönkért példányról egyaránt. Ehhez elég csak egy QR kódot leolvasni és a járgány azonnal az általunk kedvelt ülés, tükör és hőmérsékleti beállításokat alkalmazza.

Kevésbé hasznos funkció, de nem lehet elmenni szó nélkül amellett sem, hogy a személyi asszisztens mostantól M-es BMW hangokkal is tudja kényeztetni a hallásunkat és borzolni a kedélyünket. Ehhez elég csak egy “Hey BMW, what does a BMW M8 sound like?” kérdést feltennünk az autónknak és máris hallgathatjuk a 4,4 literes V8-as rotyogását a hangszórókból. Ennek mi az értelme? Lényegében a marketing. Mert hiába ülünk mondjuk egy új 520i-ben, mindig jól jön egy kis emlékeztető (de szép amikor a saját kocsink teszi ezt meg), hogy még mindig nem állunk a tápláléklánc csúcsán.