A Stellantis vezérigazgatója jelentette be, hogy a PSA-FCA összeolvadás miatt már nem kell többé máshonnan CO2 kvótát vásárolniuk, egyedül is eleget tudnak majd tenni az emissziós szabályozásoknak.
Az emissziós szabályozások és a kilátásba helyezett kemény büntetések sok gyártót arra kényszerített az elmúlt években, hogy nem elhanyagolható összegekért cserébe CO2 kvótát vásároljanak olyanoktól, akiknek a hibrid és főleg az elektromos flotta megléte miatt amúgy is feleslege van. Ez azt jelenti, hogy pénzért cserébe betársulhattak máshova, így a paletták papíron emissziós szempontból egyesültek, az engedélyezett átlag pedig meg is valósult. Így lett az elmúlt időszakban a Honda és az FCA is a Tesla állandó vásárlója!
Az utóbbi azonban most arra készül, hogy függetlenedik az amerikai elektromos gyártótól, ugyanis Carlos Tavares Stellantis vezérigazgató szerint a PSA-val egyesüléssel és az új technológiákkal már könnyen teljesíteni tudják majd az elvárt értékeket. Mikor? Még idén!
„A PSA által a Stellantishoz hozott elektromos technológiával már idén önállóan tudjuk teljesíteni a szén-dioxid-kibocsátási előírásokat. Így nem kell európai CO2-krediteket kérnünk, és az FCA-nak többé nem kell össze fognia a Teslával vagy bárkivel a világon”- örvendezett Tavares, hiszen ez azt is jelenti, hogy jelentős összegek maradnak meg a konszernen belül (tavaly például 2 milliárd eurót fizettek a másik félnek), amit fejlesztésekre és további fontosabb dolgokra lehet fordítani.
Az elektromos modellek terjedése tehát anyagi szempontból nem jön jól az olyan márkáknak, akik eddig a kvótakereskedelemből jutottak kiugró bevételekhez. Ilyen a Tesla mellett a Volvo is, aki többek között a Ford-nak értékesített paletta átlagot az utóbbi időkben.
forrás: reuters