hirdetés

Reklámokat is megjelenítene a Ford az autók kijelzőin

Az autókban taláálható kijelzők eddig reklámmentesek maradtak. Ezen változtatna a Ford a most levédetett újdonságuk alapján.

A számítógépet és okostelefont használók számára nem új az az idegesítő jelenség, amikor videókon, alkalmazásokon belül folyamatosan reklámokkal ostromolnak. Ez alapvetően annak köszönhető, hogy a fejlesztők így szeretnének bevételt generálni. Miért? Mert semmi sincs ingyen, azaz egy kattintással letöltöd a programot vagy megnézed azt a videót, amin sokan dolgoztak, fizetni pedig azzal fogsz, hogy szponzorokkal, reklámokkal találkozol lépten nyomon. Ez a jelenlegi felállás, el kell fogadni!

A reklámoknak viszont van olyan terület, ahol semmi keresnivalója nincsen. Az autók kijelzője is ilyen, hiszen a hirdetéseket azért találták ki, hogy megnézd, menet közben pedig az emberek figyelmét elterelni nettó meggondolatlanság, hiszern még aránylag jól működő vezetést segítő rendszerek mellett is elengedhetetlen a sofőr figyelme a biztonságos közlekedéshez. Pedig a Ford most egy olyan rendszert védetett le, mely reklámokat jelenítene meg a kijelzőkön!

Az elképzelés lényege, hogy a kocsi a külső kameráival már nem csak a közlekedési táblákat ismerné fel, hanem a hirdetési felületeket is. Ezeket aztán a rendszer átalakítja kattintható felületté, amit kidob a kijelzőre, hogy az utasok elérhessék a szóban forgó termékeket. Azt egyelőre nem árulta el a Ford, hogy miként intézné el, hogy csak az utasok kapják meg a hirdetéseket, hiszen ha a központi kijelzőn jelenik az meg, akkor jó eséllyel a sofőr figyelmét is elvonja, illetve fontos funkciók válhatnak elérhetetlenné, amíg mondjuk egy szaftos hamburger képe díszeleg a képernyőn, eltakarva ezzel a gombokat. Megoldás lehet, ha csak a hátsó sorban ülők kapnak értesítést, de ehhez pedig elengedhetetlen a háttámlára szerelt kijelzők megléte. Túl sok még a kérdés, az viszont látszik, hogy a számítástechnikai fejlesztőkhöz és a tartalomgyártókhoz hasonlóan az autóipar is egyre nagyobb hangsúlyt fektet az újgenerációs bevételszerzési lehetőségek felé, például előfizetős rendszerek alkalmazásával.