A globális félvezető-válság miatt sok gyártó arra kényszerül, hogy bizonyos alkatrészeket kihagyjon az autókból. Hallottunk már hengerlekapcsolás-vezérlésről, ülésfűtésről és infotainment rendszerről is, most pedig itt a legújabb áldozat, a Jeep Grand Cherokee L légrugója.
A globális chiphiány miatt alapvetően három választásuk van a gyártóknak. Vagy leállnak a gyártósorok, míg megfelelő mennyiségű alkatrészt gyűjtenek össze, esetleg a hiányzó elemek nélkül szerelik össze az autókat és tárolják le a végső összeszerelésig. A harmadik út, hogy eldöntik, melyek a fontos extrák és miket lehet kihagyni a sorból, hogy máshol lehessen felhasználni az így felszabaduló chipeket.
A Jeep most például a Grand Cherokee L kínálatából vette ki a légrugós felfüggesztést, hogy fontosabb helyeken használhassák fel a vezérlőket. Na de mi lesz azokkal, akik már eleve úgy adták le a rendelésüket, hogy szeretnék az autóban tudni ezt az extrát? Őket kártalanítja a gyártó, azaz elengednek 750 dollárt a vételárból.
A Jeep Grand Cherokee L-ben eddig a gyártó Quadra-Lift légrugós rendszere volt megtalálható, mely négy különböző program szerint emelte meg a hasmagasságot akár automatikusan, külön beállítást használva például a parkoláshoz is.