hirdetés

Bemutatkozik a Ferrari Purosangue

20 év telt el a Porsche Cayenne bemutatója óta, ez idő alatt szinte az összes autómárka, beleértve a sport, illetve a luxusautókat gyártó cégeket is, jelenített már meg SUV-ot. A Ferrari is hasonlóképpen tett, noha ők nem hivatkoznak az új modelljükre így.

A hivatalos sajtóközleménybe ugyanis, kissé lesajnálóan, zárójelben jegyezték meg, hogy ez az autó az „úgynevezett crossoverek és SUV-ok” kategóriájába esik. A Ferrarinak láthatóan nem tetszik, hogy egy ilyen autóval kellett kijönniük, de hát a piac diktál, a Ferrari pedig megcsinálta talán minden idők legjobb szabadidő-autóját.

Kezdjük az autó szívével, vagyis a motorral, ami határozottan jelzi, hogy ez bizony nem egy hétköznapi valami. Egy 6,5 literes, 12 hengeres szívómotor került a kocsiba, ami nem kevesebb, mint 725 lóerő teljesítményre, illetve 716 Nm maximális nyomaték leadására képes. A motor az utastér és a motortér közt helyezkedik el, tehát a Purosangue egy közép-orrmotoros kocsi, ami mind a 4 kerekét hajtja. A váltó hátul található, ezzel egy 49:51%-os súlyelosztást értek el, ami meglehetősen sportos, egy SUV-hoz képest pedig végképp. Az erőforrás karakterisztikájáról egyelőre annyit árultak el, hogy már 2100-as fordulatszámon is a teljes nyomaték 80%-a megvan, tehát mindenképp egy nyomatékos motorra számíthatunk. Az erőforrást tekintve tehát nincs ellenfele, de ez az autó sokkal több, mint egy motor.

A dimenziót vizsgálva, könnyedén rájöhetünk, hogy a Purosangue bizony az Urus és a Cayenne versenytársa. Hossza közel 5 méter, tengelytávja meghaladja a 3 métert, illetve a szélessége 2 méter felett van. Kategóriája legszélesebb és leglaposabb építésű autója, ezzel alapozva meg a sportos megjelenést.

Tény, hogy nem olyan coupé szerű a forma, mint mondjuk a BMW X6-os modelljénél, de ez semmit sem vesz el sportosságából. A Purosangue név, ami telivért jelent, tökéletesen leírja, hogy milyen is ez az autó valójában. Igazi Ferrari. Nincsenek felesleges sallangok, szárnyak, élek. Ez az autó szép, áramvonalas vonalvezetésével lesz sportos és nem attól, hogy úgy néz ki, mint a Batmobil. Ha nem lenne a négy ajtó, ami egy pár kivételt eltekintve új dolog az ágaskodó ló márkájának életében, illetve egy kicsit alacsonyabban ülne, simán beleillene az orrmotoros GT Ferrarik modellpalettájába.

Ha már négy ajtó, akkor úgy voltak vele, hogy legyen stílusos az a négy ajtó. A Purosangue hátsó ajtajai ugyanis hátrafelé nyílnak, amit főleg a Rolls-Royce modelljeiről ismerhetünk már évtizedek óta. Az úgynevezett suicide door nem csak a felvágás miatt került az autóra, ugyanis nagyban megkönnyíti a hátsó ülésekre való bejutást is.

A bejutást követően, hamar feltűnik, hogy rettentő minőségi anyagokkal dolgoztak Maranellóban. Az anyagok tartósságát még nem ismerjük, ahhoz idő kell. A beltérben elöl egy szinte szimmetrikus műszerfalat találunk, azaz az utas előtt is van egy digitális panel, amin megfigyelhetünk az autó aktuális menetadatai közül jónéhányat. Említésre méltó még a belteret vizsgálva, hogy felárasan ugyan, de kérhetünk bele egy gombnyomásra sötétedő üvegtetőt is, amennyiben a sima szénszálas nem felel meg az elvárásainknak.

A Purosangue papíron kiemelkedő és zseniális. Már csak bizonyítania kell, hiszen az ígéret megvan. Úgy gondolom sokan szeretnék, hogy ez az autó olyan legyen, mint, amilyennek mondják. A legfontosabb hely, ahol mindenképpen jó eredményre számítanak az emberek, az a Nürburgring Nordschleife, ahol jelenleg a regnáló szabadidő-autó a Porsche Cayenne Turbo GT, ami 7:39 alatt teljesítette a teljes kört.