hirdetés

Sosem volt még ennyire kívánatos a Toyota Prius

Bemutatkozott a Toyota Prius ötödik generációja, mely minden tekintetben többet nyújt az elődmodelleknél. Nem csak a hajtáslánc és technológia tekintetében léptek előre a japánok, hanem bizony dizájn terén is.

Gondolom senkinek sem kell bemutatni a Toyota Priust, a hibrid autózás igazi veteránját és úttörőjét. A japán csoda ráadásul immár ötödször mutatkozik be, a fejlődés pedig szemmel láthatóan folyamatos. Azt már megszokhattuk, hogy a Toyota minden generációnál többet és többet ad a vásárlóknak, ami jelen helyzetben is elmondható, ráadásul hatványozottabban, mint eddig.

Ott van például a modell megjelenése, amely kimondottan fiatalos és lendületes, már már azt mondhatni rá, hogy kívánatos. A hegyes orr és a csapott hát megmaradt, viszont jóval arányosabb az eddigieknél az összkép, az oldalsó törésvonalak pedig azt az érzetet keltik, mintha már álló helyzetben is suhanna az újdonság.

Ezzel nem a lomhaságot ellensúlyozzák a gyáriak, ugyanis az ötödik Prius teljesítmény terén is több, de persze azért még mindig az üzemanyag-hatékonyság a legütőképesebb fegyvere. Egyből három variációt mutattak be a gyáriak. Az első a már ismert 1,8 literes benzines motorra felhúzott full hibrid rendszer, mely már 140 lóerő leadására képes, de felkerül a palettára az erősebb, 2 literes erőforráson alapuló hajtás is. Ez egy 148 lovas benzines erőforrást foglal magába, melyhez egy 160 lóerős elektromos motort párosítottak. Ezek nem egymáshoz adódnak, hanem kiegészítik egymást, így 193 lóerőnyi összteljesítményről beszélhetünk.

A harmadik verzió a konnektoros hibrid, mely szintén a 2 literes erőforrásra épül, ám az összteljesítmény itt már 223 lóerő, aminek köszönhetően akár 6,7 másodperc alatt is meg tudja futni a 100-as sprintet a Prius, a nagyobb energiasűrűségű 13,6 kWh kapacitású akkumulátoroknak köszönhetően pedig az elektromos üzemmódban megtehető hatótáv is érezhetően megnövekedett.

Technológia terén újítás, hogy most már kívülről, mobiltelefonnal irányítva is leparkolhatjuk az autót, illetve a belső hangulatvilágítás is rendelkezik veszélyre figyelmeztető funkcióval. Mindezek mellett ma már természetes a teljesen digitális műszerezettség és lényegében a belső visszapillantóra vetített hátsó kamerakép sem tekinthető már forradalmi újításnak.

 

frissítés: Az európai piacon kizárólag a 223 lóerős PHEV hajtáslánccal lesz kapható az új generáció.