hirdetés

A Suzuki és a Daihatsu is részt vesz az ultrakönnyű Toyota sportkocsi tervezésében

A Toyota már két éve jelentette be egy tanulmány kapcsán, hogy ultrakönnyű középmotoros sportkocsit szeretne elhelyezni a palettában. Most újabb részletek szivárogtak ki, amik szerint a hajtásláncot Suzuki és a Daihatsu hozza össze, míg minden más a Toyota sajátja lesz.

Még 2021 decemberében történt, hogy a Toyota egy különleges kisméretű sportkocsi tanulmányt mutatott be, mely elméletileg a legendás MR2 modern újragondolásának készül. Azóta viszont hallgattak a gyáriak a kis sárga különlegességről. Most viszont a japán BestCarWeb portál törte meg a csendet néhány kiszivárgott információval.

A helyi értesülései szerint ugyanis az autóhoz a hajtásláncot a Suzuki és a Daihatsu adja majd. Ez egy mild hibrid rendszerrel kiegészített 1 literes erőforrás lesz, nagyjából 120 lóerőnyi teljesítménnyel. Természetesen a mai világban ez eléggé visszafogottnak számít, de azt ne felejtsük el, hogy a tervek szerint az újdonság öntömege 1000 kiló alatt lesz majd, azaz nem kell túlzottan nagy súlyt cipelnie a kis motornak.

Persze, a Toyota is részt vesz a fejlesztésben (ha már saját palettájukat bővítik ki vele), például a Yaris átdolgozott alapjaival és felfüggesztésével járul hozzá, hogy kellően mozgékony legyen majd a kis „méregzsák”.

A hivatalos premierről és a végső elnevezésről egyelőre nem esett szó, de a mai trendek tekintetében már annak is örülhetünk, hogy életben van még a projekt, azaz az SUV flotta terjedése nem ette még meg az anyagi és a munkaerő erőforrásokat a kisméretű sportkocsi elől.