hirdetés

Előrelépés hidrogén fronton, több mint 100 új töltőállomást telepítenek Európában

Az Air Liquide és a TotalEnergies együttműködésének eredménye lesz, hogy nemsokára 100 új hidrogén töltőállomást alakítanak ki Európa szerte. A cél a hidrogén alapú áruszállításhoz elengedhetetlen hálózat kialakítása.

Manapság másról sem szólnak a hírek, minthogy a közeljövő közlekedése akkumulátorhoz kötött elektromos. Az egyértelmű, hogy a szabályozások és a politikai döntéshozók ténylegesen megölik a belsőégésű motorokat, azt viszont még korai lenne kijelenteni, hogy tényleg a gigantikus akkumulátor-csomagok jelentik az egyedüli alternatívát.

Ott van például mindjárt a hidrogén üzemanyagcella alapú közlekedés is, mely hajtás tekintetében ugyan elektromosnak mondható, mégsem kell hozzá akkumulátorokat cipelni, ráadásul a töltési idő is jóval gyorsabb.

Persze, csak ha találunk hozzá töltőállomást, de szerencsére vannak komoly ipari szereplők, akik készek erre megoldást kínálni, hogy komolyabb mértékben elterjedhessen a technológia. Ilyen az Air Liquide és a TotalEnergies, melyek most bejelentették, hogy közös összefogásban csaknem 100 hidrogén töltőállomást telepítenek Európában, a nagyobb szállítmányozási útvonalak mellé, hogy ezzel is ösztönözzék az áruszállító cégeket a hidrogénre átállásra.

„A hidrogén széleskörű használatának elősegítése érdekében elengedhetetlen az üzemanyag-utántöltési infrastruktúra fejlesztésének felgyorsítása, valamint a kellően sűrű töltőállomás-hálózat biztosítása járműgyártók és a szállítmányozók számára.” – mondta Matthieu Giard, az Air Liquide alelnöke és végrehajtói bizottságának tagja.

Mindezek mellett fontos még, hogy az Air Liquide több mint 130 millió dollárt fektet be a franciaországi Grandpuits zero kőolajplatformon lévő új hidrogéngyártó egység felépítésébe és üzemeltetésébe, amely évente több mint 20.000 tonna „részben” megújuló hidrogén előállítására lesz képes.

A folyamatokat erőteljesen üdvözli a Toyota is, mely a hidrogén üzemanyagcellás hajtás egyik legnagyobb támogatója és aktív fejlesztője is. Elég csak annyit hozzá tenni, hogy az elmúlt években 5700 a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtással kapcsolatos szabadalmat tettek ingyenesen elérhetővé annak érdekében, hogy a technológia minél szélesebb körben elterjedhessen a közlekedésben.