A Toyota két sikermodelljénél is generációváltásra készül a közeljövőben. A Camry és a RAV4 is újgenerációs hajtással kerülhet majd a szalonokba, de a már bevált műszaki alapok nem változnak meg, ráadásul akkumulátoros elektromos variánsra sem igazán számíthatunk.
Az ausztrál Drive magazin értesülései szerint gyakorlatilag egyszerre állítja generációváltás elé két modelljét is a Toyota még 2024 vége előtt. A Camry és a vele azonos platformon nyugvó RAV4 ugyanis egyaránt kifutja 6-7 éves modellciklusát, ráadásul az autóiparban használt technológiák gyors fejlődése miatt ma már csaknem elavultnak számít az amúgy eladások tekintetében igencsak jól szereplő két modell.
Arra egyelőre nem tér ki a forrás, hogy technikai szinten milyen változásokra lehet számítani, az viszont már biztos, hogy a TNGA platformban rejlő tartalékok miatt az eddig bevált műszaki alapoknál maradnak majd a japánok.
Ami viszont biztosan megújul, az a hajtáslánc, azaz újgenerációs konnektoros hibrid konfiguráció képezi majd a modellek alapját. Az viszont teljességgel kizárható, hogy a Camry és a RAV4 teljesen elektromos formában is megjelenjen, hiszen a Toyota stratégiájában közel távon egy külön erre a feladatra dedikált modellcsalád kiépítése szerepel, valahogy úgy, ahogy azt a Volkswagen is teszi az ID megjelöléssel.
Ami még egyértelmű, hogy a Toyota az eddigi kommunikációja alapján már felhőalapú frissítési lehetőséggel látja majd el az újabb generációkat, ami annak tekintetében fontos, hogy lehetővé teszi a későbbi fejlesztések zökkenőmentes, késlekedés nélküli bevezetését. Ez elsősorban a vezetőtámogató, részleges önvezető funkciók körének bővítését segíti elő, de az infotainment és online kapcsolódás terén nyíló új lehetőségek alkalmazásához is hozzájárulhat.