A Toyota már korábban említette, hogy önálló szervezeti egységben folytatják az elektromos munkálatokat, a részleg megalakulásáig azonban idáig kellett várni. Most BEV Factory néven összpontosul minden villanyos autókkal kapcsolatos művelet és ügyintézés.
A Toyota komolyan veszi az elektromos modellekkel terjeszkedést. Ennek egyértelmű bizonyítéka, hogy a japánok a jelenlegi tervek szerint 2026-ig 10 darab új elektromos Toyota és Lexus modellt fognak bemutatni. Ez már olyan volumenű elektromos fejlesztés, hogy nem kerülhető el az erre szakosodott részleg felállítása sem.
Magáról a törekvésről korábban a gyártó termékfejlesztési alelnöke, Hiroki Nakajima beszélt, amikor is elárulta, hogy a jövőben azt szeretnék, hogy minden elektromos fejlesztés és ügyintézés egy részlegen belül működne, amely csak erre specializálódott.
Most meg is történt a szervezeti elkülönítés, azaz BEV Factory néven létrejött az a szervezeti egység, mely nem csak az elektromos modellek fejlesztéséért és gyártásáért felel, hanem magába foglal minden más tevékenységet is, ami a villanyos autókhoz kötődik.
A szervezet élére Takero Kato került, aki eddig a Toyota termékfejlesztési elnöke volt. „Az új BEV Factory szervezetén belül egyetlen vezető irányítása alatt, egy helyen zajlanak majd az akkumulátoros elektromos autókat érintő „fejlesztési, termelési és üzleti” folyamatok, lehetővé téve a gyors döntéshozatalt és végrehajtást. „- hangzik a Toyota sajtóközleménye.