Ha Porsche, akkor azonnal beugrik mindenkinek a jellegzetes pajzsban ágaskodó lovacskás embléma. Pedig, alakulhatott volna másként is, a 60-as években ugyanis le akarták cserélni a megszokott logót a gyáriak valami sokkal egyszerűbbre. Ezek voltak a lehetőségek!
A Porsche egészen minimálisan módosította nemrég az emblémáját. Érthető, hogy óvatosan nyúltak a dizájnhoz, hiszen ma már kultikus a pajzs közepén ágaskodó lovacska képe. Na de, nem volt ez mindig így, a 60-as években ugyanis közel álltak ahhoz a stuttgartiak, hogy kukázzák az egész koncepciót.
Egészen pontosan az eredeti logó bemutatása után nyolc évvel merült fel annak a lehetősége, hogy komoly változtatásokat eszközölnek a gyáriak. El is készült pár vázlat, melyek szóba jöhettek akkor, de végül elvetették őket. A felmerült lehetőségek között találhatunk körbe zárt „P” betűket, propellert és még egy Transformers fejre hasonlító mintázatot is, ami igazából két egymástól elforduló „P” betű akart lenni.
Mindezekben a közös az volt, hogy sokkal egyszerűbbek voltak és kevesebb szín-váltakozást tartalmaztak. És pontosan ez az, ami miatt meg akarták lépni a gyáriak a cserét, azaz nem azzal volt a baj, hogy nehéz volt legyártani a pajzs alakú és aprólékos emblémát, hanem az, hogy a marketing anyagokra az akkori technológiával nehéz volt rányomtatni.
Szerencsére azonban a változtatásokat nem fogadta el a vezetőség, így maradt a megszokott változat. Talán pont azért vétózták meg a terveket, mert nem lett volna szerencsés pont akkor cserélni, amikor az emberek már megszokták a márka arculati elemeit és elkezdett kimondottan jól menni a szekér.