Csaknem 10 évvel ezelőtt robbant ki a világ egyik legnagyobb autóipari botránya, melynek során autók millióit kellett visszahívni. Az életveszélyes Takata légzsákok azonban még mindig köztünk vannak, most a Ford és a Mazda vár vissza több mint 800 ezer autót.
Talán csak a dízelbotrány említhető egy szinten a csaknem 10 éve kirobbant Takata légzsákok ügyével, melynek köszönhetően autók millióit kellett visszarendelni az életmentésre kitalált de mégis életveszélyes eszközök miatt. Azt híhetnénk, hogy ennyi idő múltán már az összes érintett légzsákot sikerült megtalálni és lecserélni, de mégis évről-évre újra előkerül a téma.
Most például a Ford és a Mazda jelentette be, hogy bizony még sok autóban ott lehet a szerkezet, ezért az előbbi 765 ezer, az utóbbi pedig 83 ezer autót hív vissza szervizelésre globális szinten.
A Ford esetében többek között a 2004 és 2011 között gyártott Rangerek, a 2005 és 2014 között elkészült Mustangok érintettek, de még a 2005-ös és 2006-os GT modellekbe is juthatott a hibás légzsákokból. A Mazda esetében pedig például a 2004 és 2009 között gyártott B sorozatú platósok, a 2003-2013 közötti 6-osok és a 2004-től 2011-ig gyártott RX-8-asok tulajdonosai várhatnak értesítést az akcióról.
Mikor felejthetjük el végre a Takata rémálmot? Ezt egyelőre megsaccolni sem igazán lehet, hiszen egykoron a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója volt a mára már csődbe ment cég, így a termékeik gyakorlatilag egy időszakban minden egyes legyártott autóhoz eljuthattak. Eddig már 100 millió példány felett jár a visszahívott járművek száma.