Az EU komoly büntetővám bevezetését tervezi a Kínában gyártott autókra. Természetesen ezt nem csak a kínai autógyártók, hanem maga az ország vezetősége sem nézi jó szemmel. Most meg is érkezett a válasz, hogy akkor ők is büntetővámot szabnak ki az európai luxusautókra.
Már egy ideje tudni lehet, hogy az Európai Unió komoly büntetővám kivetését tervezi a kínai autókra. Ezzel szeretnék megakadályozni, hogy az ázsiai ország termékei a kimondottan kedvező áruk miatt háttérbe szorítsák az Európában gyártott járgányokat, mivel az komoly gazdasági következményekkel járna. A tervezet elfogadásához egyre közelebb állnak a döntéshozók, ami bizony az autógyártókat és most már magát a kínai államot is tervezésre sarkallja.
Míg a kínai gyártók keresik a kiskapuk lehetőségét például helyi gyártással, addig az ország vezetése inkább a visszavágást tervezi jelen állás szerint. Peking ugyanis bejelentette, hogy most péntektől egészen elképesztő mértékű, 30 és 40 százalék közötti vámot szab ki az Európából érkező alkoholos italokra (Brandy), mert azok tömeges behozatala rontja a helyi előállítók piaci helyzetét. Persze, ez nem egy az egyben válasz az autóipari helyzetre, de a kínai kereskedelmi minisztérium szóvivője további lépéseket is kilátásba helyezett.
„Tervezzük, hogy a nagy lökettérfogatú import autók esetében is növeljük a tarifákat, mivel minden szükséges intézkedést megteszünk a kínai iparágak és vállalatok törvényes jogainak és érdekeinek szilárd védelme érdekében”- jelentette ki a szóvivő. Természetesen ez komoly érvágás lehet a későbbiekben az olyan gyártóknak, mint például a Mercedes és a BMW, akik elsődleges felvásárló-piacként tekintenek Kínára és komoly összegeket ölnek az ottani jelenlétükbe. Amennyiben viszont elérhetetlenül drágák lesznek Kínában az európai prémium modellek, az olyan kiesést jelenthet a gyártóknak, ami fájdalmasan érintheti rajtuk keresztül az anyaországok gazdaságát is.