hirdetés

A Toyota már dolgozhat a Celica következő generációján

Éve óta mennek a találgatások, hogy vajon újraéleszti-e a Toyota a legendás Celica modellt. Most a gyártó technológiai igazgatója, Hiroi Nakajima erősítette meg, hogy már vannak történések az üggyel kapcsolatban.

A Toyota háza táján évek óta az egyik legnagyobb talány, hogy vajon visszatérhet-e még a legendás Celica. Folyamatosak a történések, amik bizakodásra adhatnak okot, hiszen például 2017-ben a gyártó újra bejegyeztette a védjegyet, de az négy év múlva lejárt anélkül, hogy történt volna valami. A múlt hónapban azonban ismét megszerezte a Toyota a Celica nevet egy bejegyzési kérelemmel az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalánál (USPTO).

Szintén bíztató jel, hogy a hogy a Toyota már tavaly nyáron megerősítette, hogy a világ egyik legerősebb 2,0 literes motorját építi, mely kapcsán a japán média arról számolt be, hogy a gyártó ezt az egységet kifejezetten a nyolcadik generációs Celicához fejleszti. A modellpaletta a források szerint valószínűleg tartalmazni fog mindezek mellet egy 1,6 literes háromhengeres turbófeltöltős motort is, amelyet hibrid rendszerbe integrálnak, és amely a Toyota GR Yaris dinamizmusáért felelős jelenleg.

Ha ez még nem lenne elég, tavaly, egy hónappal azután, hogy Koji Sato-t megválasztották a Toyota elnökének, bejelentette: „Vissza akarom hozni a Celicát.” Mi lehet nagyobb lökés, mint az elnök elkötelezettsége a modellel kapcsolatban?

Ami ennél is nagyobb áttörés az ügyben, az az, amit Toyota technológiai igazgatója, Hiroi Nakajima árult el a Best Car magazinnak egy interjúban most hétvégén: „Sokan várják a cégen belül is a Celicát… Nem tudom, hogy szabad-e ezt így nyilvánosan elmondani, de dolgozunk a kocsin”. Persze, Nakajima gyorsan hozzátette azt is, hogy mindezek ellenére jelenleg még nem létezik az új generáció, azaz korai találgatásokba és specifikációkba merülni. Ha az információk viszont pontosak, a Celica majdnem két évtizedes szünet után térhet vissza a piacra. Az utolsó, hetedik generációs modell ugyanis 2006. április 21-én gördült le a gyártósorról.