hirdetés

Új technológiákkal tenné még biztonságosabbá a közlekedést a Goodyear

A Goodyear célja, hogy az időjárási körülmények által okozott kihívások közepette is biztonságosabbá tegye a vezetést, ezért bemutatta legújabb innovációját, amely képes elemezni az útviszonyokat, a gumiabroncs adatait, és az autó automatikus vészfékező rendszerét a szokásosnál korábban aktiválni. 

A jelenlegi AEB (automatikus vészfékező) rendszerek többsége száraz, magas súrlódású felületekre van optimalizálva, és nem mindig működnek hatékonyan esőben vagy hóban. A Goodyear a holland TNO kutatóintézettel együttműködve kifejlesztett egy rendszert, amely a jármű első és hátsó kameráinak adatait, harmadik féltől származó időjárási információkat, valamint a gumiabroncs típusára és életkorára vonatkozó adatokat használja fel annak meghatározására, hogy mikor a legideálisabb aktiválni az AEB rendszert.

Az újdonság azonban ennél is többet kínál. A Goodyear a SightLine intelligens gumiabroncs-megoldásaival olyan új típusú abroncsokat kínál, amelyek képesek mérni az út és a gumiabroncs közötti súrlódást, saját légnyomásukat, valamint az abroncs kopottsági állapotát.

A gyártó elárulta, hogy a tesztjeik azt mutatják, hogy a SightLine technológiával felszerelt vészfékező rendszerek nedves úton akár 80 km/óra sebességnél is képesek enyhíteni az ütközések hatását, mivel sokkal korábban lépnek működésbe, mint száraz útfelületen.

„A biztonság kulcsfontosságú eleme a Goodyear innováció iránti elkötelezettségének” – mondta Chris Helsel, a Goodyear alelnöke és műszaki igazgatója. „Azáltal, hogy kritikus információkat biztosítunk a gumiabroncs és az útviszonyok állapotáról az AEB rendszerek számára, elősegítjük, hogy az autógyártók és ügyfeleik jelentős előrelépést érjenek el a biztonság terén. Ezen túlmenően az optimalizált vészfékező rendszerek kulcsszerepet játszanak az automatizált vezetésben, minden helyzetben átfogó biztonsági megoldást nyújtva.”