A Toyota 2025-ös Tokiói Autószalonon bemutatta a középmotoros GR Yaris prototípusát, amely motorsportos debütálását idén nyáron tervezi. Az autót a Toyota új, kétliteres, turbófeltöltős négyhengeres motorja, a G20E kódnevű egység hajtja, versenyre hangolt konfigurációban. Bár a prototípus elsősorban motorsport célokra készült, középmotoros, összkerékhajtású elrendezése spekulációkat indított el egy jövőbeni sorozatgyártású modellről, amelyet sokan a régóta várt MR2 utódjának tartanak.
A bemutatón Hiroaki Ishiura, a Rookie Racing egyik versenyzője egy sokatmondó megjegyzést tett: „Ez középmotoros, szóval valószínűleg egy MR-valami lesz.” Ezt követően a moderátor rákérdezett, hogy „Ez egy GR Yaris, de talán a jövőben más néven fogjuk hívni?” A háttérben valaki a Celica nevet is bedobta, tovább erősítve a találgatásokat.
A Toyota Gazoo Racing elnökének, Tomoya Takahashinak a fia, Daisuke Toyoda elismerte, hogy jelenleg nincs hivatalos döntés, de reményét fejezte ki, hogy a prototípus sorozatgyártásba kerülhet.
Egy külön prezentációban, amely a „Jobb autók építése motorsportból kiindulva” címet viselte, a Toyota mérnökei elmagyarázták, hogy a motor hátra helyezése javítja az autó egyensúlyát és kezelhetőségét. Az új elrendezés megszüntette azokat a problémákat, amikor az első motoros, összkerékhajtású rendszerben az autó nehezen reagált a vezetői utasításokra, amíg a kerekek vissza nem nyerték a tapadást.
Az első prototípusok még a GR Yaris 1,6 literes háromhengeres motorját használták, de később kifejlesztették az új 2,0 literes négyhengeres G20E erőforrást. A motor két teljesítmény-konfigurációban érhető el: 296 és 395 lóerős változatokban, valamint egy versenyváltozatban, amely akár 592 lóerőt is produkálhat.
A GR Yaris M Concept várhatóan a Super Taikyu sorozatban debütál 2025 júliusában, az Autopolis pályán megrendezett ötödik fordulóban. A motorsport tapasztalatok segítenek a Toyota mérnökeinek finomítani az autót, különös tekintettel a hűtés és hőkezelés kihívásaira.
A prototípus megjelenése összhangban áll a korábbi jelentésekkel, amelyek szerint az MR2 jövőbeli változata belső égésű, középmotoros, összkerékhajtású sportautóként térhet vissza. Az MR2 sorozatgyártású modelljét várhatóan 2026-ban mutatják be, miközben a Celica visszatérését is hivatalosan megerősítették. Utóbbi azonban megmarad az elsőmotoros, összkerékhajtású elrendezésnél, amelyet szintén a turbós 2,0 literes motor hajt majd.
A Toyota jövőbeli sportautó-kínálata azonban nem áll meg itt. A márka anime sorozatában rejtett utalások szerint új generációs GR Supra és GR 86 modellek is érkezhetnek, valamint a GR GT3 koncepció sorozatgyártású változata, amely valószínűleg a Lexus márkanév alatt jelenik meg, mint a Toyota zászlóshajó szuperautója.