Elektromos motorral teszi összkerekessé a dízel áruszállítóit a Stellantis

A Stellantis kínálatában már régóta találhatunk elektromos és belsőégésű motoros kisáruszállítókat is. Ezek a járgányok azonban mind az első tengelyt hajtják meg, viszont néha a vásárlóknak igényük lenne egy összkerekes megoldásra is. Számukra lehet jó hír, hogy egy francia cég megoldotta, hogy a hátsó tengelyre szerelt elektromos motorral az összes kerék hajtott legyen.

A Stellantis bejelentette, hogy egy elektromos átalakítással mostantól összkerék-meghajtással is elérhetőek lesznek a kis és közepes méretű furgonjaik. Az átalakítás azonban nem házon belül történik, hanem azt az ilyen feladatokra specializálódott Dangel cég oldja meg Franciaországban.

Az átalakítás lényege, hogy a dízel, első kerekeket hajtó modelleket egy hátsó tengelyre szerelt elektromos motorral szerelik fel, mely a vezérlőegység segítségével becsatlakozik a hajtásba, amint úgy érzékeli, hogy az első kerekek vesztettek a tapadásukból.

Az első „4WD by Dangel” modell egy Opel Combo lett, de a Stellantis hangsúlyozza, hogy az össze általuk kínált belsőégésű motorral szerelt kisárusszállító felszerelhető ezzel a rendszerrel, ha azt a megrendelő kéri.  Az elektromos motor az 1,5 literes 130 lóerős dízel erőforrásnak segít be a hajtásban, azonban mivel egy 48 voltos megoldásról van szó 4,8 kWh teljesítményű akkumulátorral, érezhető teljesítménytöbbletet nem jelent a 4X4-es átalakítás.

Nem lehet szó nélkül hagyni azt sem, hogy a hajtáslánc átalakítása mellett a Dangel a felfüggesztéshez is hozzányúlt, melynek köszönhetően 9 centivel nőtt meg a hasmagasság a jobb terepjáró-képesség érdekében. Mindezek mellett a váltó, a motor és az üzemanyagtartály fontosabb elemei is extra védelmet kapnak arra az esetre, ha valaki tényleg elhagyná az aszfaltot egy-két fuvar erejéig.

Az átalakítást a Dangel 9250 eurós, azaz nagyjából 3,6 millió forintos áron vállalja.