Egy méretes elektromos SUV lett a Xiaomi második modellje

A Xiaomi ugyan új szereplő az autóiparban, mégis komoly fejlődést sikerült elérnie az elmúlt időszakban. Bármennyire is egyelőre csak Kínában szolgálják ki a megrendeléseket, egészen figyelemre méltó értékesítési eredményeket tudtak felmutatni. Ezt dobhatja meg még jobban a második autójuk, mely egy SUV modell és YU7 néven kerül majd a szalonokba.

Az autózás világában új szereplőnek számító Xiaomi bemutatta régóta várt elektromos SUV modelljét a YU7-et. Bár a logika szerint inkább SU7-nek kellett volna nevezni, de mint tudjuk, ezt az elnevezést az első autójuk, egy elektromos szedán kapta. Na de, mit is várnak a kínaiak a most bemutatott járgánytól? A márka második villanyautója nagy eséllyel a legnépszerűbb modelljük lehet igencsak hosszú ideig.

A Kínai Ipari és Informatikai Minisztérium adatai szerint az összkerékhajtású YU7 három különböző hatótávval érkezik: 670 km, 750 km, és 760 km az egy töltéssel megtehető út hossza akkumulátortól és hajtástól függően a a helyi CLTC szabvány szerint. Bár a kínai mérési ciklus hajlamos túlozni, ezek az értékek így is versenyképesnek ígérkeznek a nemrég frissített Tesla Model Y hatótávjához képest. A kínai gyártó mélyebben a technikai részletekbe azonban egyelőre nem ment bele.

A YU7 esetében ígért hatótáv különösen lenyűgöző abból a szempontból, hogy jóval nagyobb, mint a Tesla Model Y. Míg az új Model Y 4797 mm hosszú, addig a YU7 4999 mm. A tengelytáv is hosszabb: 3000 mm a Tesla 2890 mm-es méretével szemben. Ez valószínűleg nagyobb második sori lábteret biztosít a YU7-ben.

A Xiaomi YU7 pontos árazása még nem ismert, de a helyi médiában elérhető becslések szerint az alapmodell a helyi piacon kb. 250 000 jüanba (~13,5 millió forint) kerülhet. Ez kedvezőbb a Model Y RWD árához képest, amely 263 500 jüanba (~14,1 millió forint) kerül Kínában. A magasabb felszereltségű YU7 verziók várhatóan drágábbak lesznek, de nagyjából a Model Y Long Range AWD 303 500 jüanos (~16,3 millió forint) indulóárának közelében maradhatnak.

Sajnos a Xiaomi az autóit egyelőre kizárólag Kínában árulja, és a közeljövőben ez valószínűleg nem is változik. December közepén viszont felröppentek olyan hírek, amelyek szerint a Xiaomi a jövőben nemzetközi piacokra is terjeszkedhet, de első körben korlátozott számú modell bevezetésével mérné fel a különböző országok vásárlói reakcióit.