Az Alpine gőzerővel dolgozik egy sor elektromos modellen, köztük az A110 sportautó tisztán elektromos utódján és az A390 crossover koncepció sorozatgyártásra érett változatán. Emellett fejlesztés alatt áll egy új 2+2 üléses túrakocsi is, amely várhatóan az A310 nevet kapja, és 2028-ban kerülhet piacra.
A kisméretű sportkocsijairól híres Alpine komoly paletta megújítást tervez az elkövetkező években, főként elektromos fronton. Mindezek mellett a márka célközönségét is szeretnék kibővíteni egy új, praktikusabb modellel.
Az A310 méretben az A110 és a jelenleg tanulmány szinten létező A390 közé fog esni, és az új Alpine Performance Platformra épül majd, amelyet a következő generációs elektromos A110 is használni fog. A cél, hogy egy nagyobb és praktikusabb sportautó szülessen, hasonlóan ahhoz, ahogy a Porsche 911 több funkcionalitást kínál a kisebb 718 Caymanhez képest.
A hajtásláncot tekintve az A310 az A390-hez hasonlóan három elektromos motort kap. Az elrendezés egy első tengelyen elhelyezett és két hátsó tengelyen lévő motorból áll majd, a teljesítményre és a nyomatékra vonatkozó pontos adatok egyelőre nem ismertek. A fejlett nyomatékvektor-szabályozási rendszer várhatóan ebben a modellben is megtalálható lesz, amely biztosítja, hogy az autó igazi sportautós vezetési élményt nyújtson.
Az Alpine marketingigazgatója, Bruce Pillard az Autocarnak adott interjújában kiemelte, hogy „két plusz ülés hozzáadása hatalmas különbséget jelent”, hiszen ezáltal az autó szélesebb közönséget érhet el, szemben a kizárólag kétüléses A110 korlátozott vonzerejével. Hangsúlyozta, hogy az új modell „igazi Alpine” lesz, amely „a jövő sportautóinak ikonja” lehet.
Mivel a kémfotósok még nem kapták lencsevégre az A310-et tesztelés közben, a dizájnról kevés részlet ismert. Az A390-hez hasonló első kialakítást kaphat, amely magában foglal egy LED-es fényhidat, és a hírek szerint olyan kerekekkel érkezhet, amelyek világítani kezdenek a nyomatékvektor-rendszer működése közben.
Az Alpine további elektromos modelleken is dolgozik, köztük nagyobb autókon, amelyekkel a márka célja, hogy betörjön az amerikai piacra.