A Ferrari új belépő szintű modellt mutatott be, mely első pillantásra a Roma alaposan felfrissített változata, de persze ennél többről van szó. Az Amalfi teljesítményben és technikai bravúrok terén is túlmutat az elődjén.
A Ferrari bemutatta legújabb modelljét, az Amalfi kupét, amely a 2019-ben debütált, és tavaly csendben kifutott Roma közvetlen utódja. Bár technikailag inkább egy komoly ráncfelvarrásnak tekinthető, a modell az új elnevezésen kívül számos frissítést kapott kívül-belül egyaránt. A gyártó szerint az újdonság a modern sportosság új értelmezését nyújtja, azaz a teljesítmény, a kifinomultság és a sokoldalúság elegyét kínálja.
Az Amalfi orrában a Ferrari jól ismert 3,9 literes, ikerturbós V8-asa dolgozik némileg továbbfejlesztett formában. A motor teljesítménye 640 lóerőre nőtt, a maximális nyomaték pedig 760 Nm. Ez 20 lóerős többletet jelent a Roma motorjához képest, a 0–100 km/h-s gyorsulás így 3,3 másodpercre javult. A végsebesség változatlanul 320 kilométeres óránkénti tempóban van meghatározva.
A technikai módosítások között találunk új turbófeltöltőket, hengerenként külön nyomásérzékelőket, könnyített vezérműtengelyeket és egy áttervezett motorblokkot, valamint egy motorvezérlést is. A motor maximális fordulatszáma ezzel 7600/perc lett. A váltó továbbra is a nyolcfokozatú duplakuplungos automata, de új vezérlőelektronikát és finomhangolt szoftvert kapott, amely simább és gyorsabb váltásokat eredményez.
Az Amalfi formailag egyértelműen a Roma utódja, de több ponton módosították. Az orr rész teljesen új, eltűnt a hagyományos hűtőrács, helyette egy széles alsó légbeömlő és egy fekete sávval összekötött új fényszórópár került a frontra. A lökhárító lejjebb került, az érzékelők diszkréten integráltak. Oldalról a sziluett ismerős, a modell 20 colos felniken gördül, amelyekhez Bridgestone Potenza Sport vagy Pirelli P Zero abroncsok választhatók. A hátsó részen új lámpák, ventilációs nyílások és lejjebb került rendszámtábla figyelhető meg, amelyet a diffúzorba integráltak.
Az utastérben szintén jelentős átalakítás történt. Eltűnt a Roma ikonikus „lejtős” középkonzolja, ami elválasztotta a sofőrt és az utast. Helyette új műszerfal, klasszikusabb gombelrendezés és tágasabb kabinérzet jellemzi az Amalfit. A középkonzol egy tömbből mart eloxált alumíniumból készült, benne mechanikus váltókapcsoló, kulcstartó mélyedés és vezeték nélküli töltőpad kapott helyet. Az infotainment rendszer is megújult: 10,25 colos vízszintes kijelző került a műszerfal közepére, Android Auto és Apple CarPlay támogatással. Mellette egy 15,6 colos digitális műszeregység, valamint az utasok számára 8,8 colos kiegészítő kijelző áll rendelkezésre. Újdonság még a klasszikus alumínium indítógomb visszatérése a kormánykeréken, valamint az új, fizikai kapcsolókkal bővített kezelőfelület.
Az ülések háromféle kialakítással rendelhetők, szellőztethetők és masszázsfunkcióval is elérhetők. Utóbbi funkció most már tíz légkamrával dolgozik a maximális kényelem és élmény érdekében. Extra opcióként egy 1.200 wattos, 14 hangszórós Burmester hifi is kérhető a járgányhoz.
A Ferrari Amalfi nemcsak elegánsabb, hanem technikailag is kifinomultabb lett. Új a brake-by-wire fékrendszer, amely gyorsabb reakciót és rövidebb pedálotat biztosít, valamint integrálták az ABS Evo rendszert, amely a különböző üzemmódokhoz igazodik. Az elektromos szervókormány is fejlődött: a tapadásérzékelő funkciója most 10%-kal gyorsabb és pontosabb, még alacsony tapadású felületeken is.