Ismét van Mitsubishi Grandis

A Mitsubishi egy újabb régi nevet emelt vissza a palettájára, megérkezett ugyanis a Grandis legújabb generációja. Még mielőtt nagyon megörülnél, hogy ismét gyárt nagy egyterűt a japán gyártó: ez egy SUV, mely Renault alapokon nyugszik.

Visszatért a Mitsubishi Grandis, ám nem abban a formában, ahogy sokan emlékezhetnek rá. A 2003 és 2011 között gyártott eredeti Grandis egy hétszemélyes, tágas egyterű volt, amely technikailag felvette a versenyt a Renault Espace, a Ford Galaxy vagy a Volkswagen Sharan modellekkel, de sajnos az értékesítés esése és az SUV modellek térnyerése miatt 14 éve leállt a gyártása. Most viszont újra itt van, hogy azok táborát gyarapítsa, akiknek az egykori visszavonulását köszönheti.

A Grandis ugyanis most már nem egy egyterű, hanem egy kompakt SUV, méghozzá nem is saját fejlesztés, hanem a Renault Symbioz műszaki alapjaira épül. A Mitsubishi természetesen nem hagyta teljesen érintetlenül a dizájnt: az új modell megkapta a márkára jellemző Dynamic Shield orr-részt, a hátsó lámpákat és a csomagtérajtót is módosították, így legalább ránézésre megkülönböztethető lesz a francia testvérmodelltől.

A motorkínálat két lehetőséget kínál. Az alapváltozat egy 1,3 literes mild hibrid rendszerrel működik, amely 140 lóerőt ad le, és kérhető hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú automata váltóval. A drágább kivitel már teljes értékű hibrid hajtásláncot használ, amelyben egy 1,8 literes szívó benzinmotor dolgozik együtt két elektromotorral, egy 1,4 kWh-s akkumulátorral kiegészítve. Az összteljesítmény itt 156 lóerő, és csak automata váltóval érhető el.

A belső tér gyakorlatilag megegyezik a Renault Symbioz-éval: 10,4 colos Android-alapú infotainment rendszer, sínen csúsztatható hátsó üléssor, vezeték nélküli telefontöltő és 434 literes csomagtartó várja az utasokat. A Mitsubishi mindössze annyit módosított, hogy saját emblémáját ragasztotta a kormányra, illetve más a váltókar formája.

Az új Grandis árazása egyelőre nem ismert, de ha abból indulunk ki, hogy a Renault Symbioz 10 és 12 millió forint közötti összegért vásárolható meg, a japán „testvér” esetében sem számíthatunk ennél érezhetően eltérő árcédulákra majd.