A Volkswagen-dízelmotorok vezérlőszoftverének manipulációjával kapcsolatos botrány hatására lemondott a konszern vezérigazgatója, és a cégcsoport márkáinak élére is új vezetők kerültek. A dízelbotrány az autóipar egészében új korszakot nyithat.
Miután kiderült, hogy a Volkswagen egyes korábbi dízelmotorjának vezérlőszoftvere csalással volt képes teljesíteni az emissziós határértékeket, a kirobbant világméretű botrány hatására, ahogyan várható volt, lemondott Martin Winterkorn, a Volkswagen vezérigazgatója. A korábbi vezető a közleményében hangsúlyozta, hogy a márkának új kezdetre van szüksége, ehhez pedig az utat a lemondásával nyitja meg. A közeli jövőben a cégcsoport más márkáinak élére is új emberek kerülnek, a Seat igazgatótanácsának elnöke Luca de Meo, a Škoda vezérigazgatója pedig a Porschétől érkező Bernhard Maier lesz. A Volkswagen új vezérigazgatója is a sportkocsi-gyártótól érkezik, Winterkorn helyét a Porsche korábbi vezetője, a 62 éves Matthias Müller veszi át, aki már 1978 óta dolgozik a Volkswagen-csoportnál különböző pozíciókban.
Időközben kiderült, hogy a manipulált szoftverrel szerelt dízelmotor több autóba került Európában, mint korábban gondolták, hiszen a botrányban érintett lehet 1,5 millió Audi és 1,2 millió Škoda is. Európa-szerte egyre több országban jelentik be, hogy megtiltják a szóban forgó motorral szerelt modellek forgalmazását. Fontos azonban tudni, hogy ezek csupán készleten lévő autók lehetnek, hiszen a Volkswagen legújabb, Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát teljesítő motorjai már nem a kérdéses szoftverrel készültek. A németországi közlekedési hatóság mindenesetre október 7-ig adott ultimátumot a Volkswagennek a helyzet megoldására.
A korábban meggyanúsított BMW közben kijelentette, hogy a motorjai mindenben teljesítik az előírásokat, és visszautasítja a csalás vádját. Az X3-ast a megadottnál szennyezőbbnek kikiáltó Auto Bild időközben pontosította korábbi állítását, miszerint az autó az ICCT egy rövid tesztjén valóban több káros anyagot bocsátott ki az ígértnél, de ez nem jelenti azt, hogy a BMW is csalt volna. A Volkswagen-dízelbotrány azonban kétségkívül új korszakot nyit az autóiparban, hiszen mostantól minden eddiginél nagyobb figyelmet kap a környezetvédelmi előírásoknak egyre nehezebben és költségesebben megfelelő dízelek emissziója.