A Yamahát a legtöbben a motorkerékpárjairól ismerik, pedig több autótípus motorjához is közük volt, most pedig saját sportkocsit mutatnak be.
A motorkerékpárjairól ismert Yamaha már 1967 óta dolgozik különféle személyautók motorjain is. A Toyotával folytatott együttműködésük hosszú ideje tart, az egyik leghíresebb eredménye pedig a klasszikus Toyota 2000 GT, de a Celica GT4, valamint az újabb modellek közül a Lexus IS-F és az LFA erőforrásának fejlesztésében is részt vettek. Terveztek motort a Fordnak, az 1,7 literes négyhengeres a Pumában dolgozott, valamint a japánok gyártották azt a 4,4 literes V8-ast, amelyet a Volvo kínált az S80 és XC90 modellekhez. A felsorolt típusok erőforrásainak közös jellemzője a rendkívül pörgős karakter, ami nem véletlen, hiszen mégis csak egy motorkerékpár-gyártóról van szó.
1992-ben állt elő a Yamaha az OX99-11 névre keresztelt sportkocsi-tanulmánnyal, amelynek 3,5 literes, V12-es motorja elképesztően pörgős olt: 400 lóerős teljesítményét 10 ezres percenkénti fordulatszámon adta le! A 4,4 méter hosszú, 2 méter széles és mindössze 1,22 méter magas, alig 1150 kilogrammos sportautót hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelték, és elég volt neki 3,2 másodperc, hogy nulláról százra gyorsuljon, a végsebessége pedig elérte a 350 km/órát.
Most újabb sportkocsi-koncepció bemutatására készül a Yamaha, a Tokiói Autószalonon leleplezésre kerülő újdonságról azonban egyelőre csak egy sejtelmes képet tettek közzé, a részletekre még várnunk kell.