hirdetés

Még erősebb az Ariel terepjárója

Az Atommal ismertté vált Ariel terepre szánt sportkocsit épített, a karosszéria nélküli, rendkívül könnyű Nomad pedig most kompresszoros motort kapott.

A könnyű építésű és villámgyors Atommal ismertté vált nagy-britanniai műhely, az Ariel még az év elején mutatta be terepre szánt modelljét, a Nomad pedig most új, még erősebb motort kapott. A karosszériaelemek nélküli csővázas autó mindössze 3,22 méter hosszú, de 1,85 méter széles és 1,43 méter magas, a könnyű építésmódnak köszönhetően pedig csak 670 kilogrammot nyom. A motorja eddig is a Hondától származott, a 2,4 literes négyhengeres teljesítménye 238 lóerő, most pedig elkészült a kompresszoros modell.

A feltöltős motor már 290 lóerős teljesítményre és 340 Nm nyomatékra képes, így a hatfokozatú váltóval szerelt terepgép 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 200 km/óra a végsebessége. A homokjárók mintájára épült Nomad nem összkerékhajtású, de terepen is nagyon gyors tud lenni, a 15 colos kerekeire 235/75-ös abroncsok kerültek, és mivel nincsenek karosszériaelemei, a terepszöge elöl 71 fokos, hátul pedig 82 fokos.

A látszattal ellentétben a Nomad mindenben megfelel a közúti közlekedés feltételeinek, hiszen fényszóróval, irányjelzővel és visszapillantó tükörrel is felszerelték. A 38 ezer eurós alapár ugyanakkor csak a legfontosabb tételeket tartalmazza, a csomagrögzítő, a sárfogók és még a szélvédő is feláras tétel az Ariel újdonságán.