Vision S néven egy új konnektoros hibrid szabadidő-terepjáró prototípusát mutatta be a Skoda, az újdonság hamarosan gyártásba kerülhet.
Már korábban elárulta a Škoda, hogy új szabadidő-autókon dolgozik, most pedig be is mutatta az első prototípusát. A Vision S névre keresztelt tanulmányautót a genfi autószalonon láthatja először a közönség. 4,7 méteres hosszával, 1,91 méteres szélességével és 1,68 méteres magasságával az újdonság nagyobb, mint a jelenleg kínált Yeti. A 2,79 méteres tengelytávolságnak köszönhetően az utastere is tágas, a Škoda szerint a tanulmányautó hatszemélyes, de a szériagyártású modellből bizonyára hétüléses változat is készül majd.
A Vision S prototípusa konnektorról tölthető hibrid hajtást kapott. Az 1,4 literes, 156 lóerős és 250 Nm nyomaték leadására képes TSI benzinmotor és egy 54 lóerős, 220 Nm nyomatékú elektromotor az első kerekeket hajtja, míg egy másik, 116 lóerős, 270 Nm-es villanymotor felel a hátsó kerekek mozgatásáért, a nagy Škoda így lesz összkerékhajtású. A 225 lóerős rendszerteljesítmény arra elegendő, hogy a Vision S prototípusa 7,4 másodperc alatt gyorsuljon nulláról százra, a végsebessége pedig közel 200 km/óra legyen. A hátsó kerekek előtt elhelyezett 12,4 kilowattórás lítiumion akkumulátort konnektorról feltöltve 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromosan, az első száz kilométeren ugyanakkor 1,9 liter benzint fogyaszt, a kombinált hatótávolság pedig 1000 kilométer.
A Škoda nem hagyja sokáig tanulmánynak a Vision S-t, hiszen már korábban bejelentették, hogy több szabadidő-terepjáróval bővítik a kínálatukat. A prototípus alapján készülő szériagyártmány a Yeti nagyobb testvéreként várhatóan ősszel mutatkozik be, a hírek szerint Kodiak néven.